22 juni, 2015

Födelsedag och midsommarhelg.

Födelsedagen var mycket bra, alldeles Lagom. 

Fikabesök, presenter, kärlek, smask, pussar å kramar. Härligt. Älskar att fylla år.
Bjuden på lunch, av bästa 9an. Vi provade den nya Thai restaurangen. Galet gott tyckte jag iaf. 
Tack Kompis ❤️❤️
Åkte sedan och handlade med moster. Blev lite sen hem, då farmor skulle komma runt 15 och fika. Tur hon stod kvar, då jag kom runt tio över. 

Mamma/Mormor hämtade Agnes och vi fixade korv med bröd, till dom som tittade förbi. 
Fick ett smyckeskåp av M & B. Presentkort, vin, bubbel, elektrisk potatisskalare, minishoper, kläder. Man kan nästan tro att jag är omtyckt. Fick även superfin lykta av Viktor å Matilda.
Dagen efter födelsedag, börjar midsommarhelgen. Även detta år firade vi på landet i Gottröra. Mysigt!! 
Vi "firar" oxå bröllopsdag, på riktigt. Alltså, vi gifte oss på midsommarafton som faktiskt var den 19/6. Vilket inte är varje år på samma dag. 
Såatte HEJ Silkesbröllop (17 år) 
Lunch kl 12.30, vi såklart precis på tid. 


Gott, gott å Gott=MÄTTTTTT!!

Lek med barnen, musik och lite kallt. 
Midsommardagen, kom Albins kompis Noel, från Luleå hit. Jag var ensam nästan hela dagen. Mr G tog killarna och mini åkte till S-Tälje. För att slipa nya skridskor, men tyvärr blev dom inte slipade. Då det tar för långtid. Och det stängde 15.00. Typiskt. 

Aaajaa
När dom kom hem började vi med maten. Helt galet gott blev det. SvenskOxfile, Nypotatis, Sallad och Tzatziki.
Igår gjorde vi en utflykt till Norrtälje. A & N körde allmänhetens och jag, Mr G och Mini tog en promenix i Norrtälje, åt god Cesarsallad och GodGlass, med betoning på GOD. 



Jag och Agnes delade den med saltlakritsströssel. Mmmmmmums!!

Hemma runt 17.00. Skickade Mr att handla. Sen påbörjades middag igen. Lite rester, plus en fläskfilé. Många hungriga killar. Gjorde mig en sallad. 
Proppmätt.Nu sååå gott. 

Innan maten slängde jag och Agnes ihop, en rabarber/Jordgubbspaj. 
Ahmeeeen HALLLLLLÅ, Kan det bli godare. 

Måste gått upp en partrekilo, denna helg. Men får väl säga att det var det värt. 

Idag har Mr G, skjutsat, Albin och Noel till Nyköping, dax för sweden Selects sommarcamp. Hemma igen på fredag. Barnet alltså, mannen ikväll. 

Ha en finfin vecka alla glada och även ni som kanske inte är så glada. 

See U//S 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Toppenhelg är väl bara förnamnet på denna helg.
kram Mamma C

Fresia sa...

Vilken fantastisk helg ni haft alltså. Bara massor med trevligheter och en fin inledning med födelsedag. Bättre kan det inte bli.
Och jag är så glad att ni kom till landet hela familjen, jättetrevligt var det❤️.

Älskar ❤️❤️❤️