18 juni, 2015

2013-2015

Egentligen 2012, då började min åldersnoja. Som ganska fort förändrades tillsammans med hela mitt liv 2013.  Då kände jag att OM JAG BARA LEVER tills jag fyller 40, så skiter jag i att jag blir gammal. 
BRA att få lite reallalety check. 

3 operationer, 60 strålningstillfällen och cytostatika senare så är inte, ålder allt.

Just idag känner jag mig tacksam. Jag är ständigt trött och har allt som oftast ont i hv. Men jag lever. Folk frågar rätt ofta, el säger, typ nu är du väl tacksam. 

Kanske borde jag vara det. Men ibland vill jag bara skrika VARFÖR DÅ??? För att jag fick cancer?? För att dom borrat upp mitt huvud 3 gånger?? 
Klart jag är tacksam över att jag fick fylla 40. För att jag får vara med mina barn ngr år till. Ibland är jag givetvis tacksam. 
Men framför allt för min braiga och fina familj, som orkat med mig/hjälpt mig, enormt mycket. För alla mina fantastiska vänner. Som orkat ringa, besöka, smsa trots att jag varit näst intill osynlig. Och inte alltid orkat svara i tele el sms. Älskar er. 
TACKSAM för att min familj som orkat, trots mitt extremt dåliga tålamod. Hur som helst. Jag blev 40. Å nu även
41 och idag 42..... Hurra för mig.

Fått uppleva min fina tonåring gå ur 9an. Min bebis bli en liten tjej, som pratar å sjunger å dansar jämt! Min mellan kille, som är mitt hockeyproffs. 


Agnes/Snövit

Albin 
Förlåt om jag låtit barsk. Klart man ska vara tacksam. Men sluta förvänta er att jag ständigt är tacksam.

Puss å kraaam

7 kommentarer:

CiCCi sa...

Älskar dig hjärtat å är ordentligt tacksam att du finns. Stort grattis på din dag!

Puss å kram

Sandra sa...

Kram till dig - och hurra på din födelsedag och jag hoppas du får fira mååååånga till <3 <3 <3

Fresia sa...

Klart att man får vara förbannad. Och klart att man är tacksam. Inget är ju svart eller vitt.
Det viktigaste kanske inte är vad andra tucker utan att du själv är vän med de känslor som kommer och går. Och inte känner skuld för dom utan hanterar dem efter bästa förmåga. I väntan på ett annat läge, en annan känsla.
Så känns dom du gör, var förbannad, var tacksam, allt i en enda röra ibland.
Jag känner samma sak. Varenda dag, hit och dit.

Men idag, just idag känner jag bara stor tacksamhet för att du lever, för att jag får fira ännu en födelsedag tillsammans med dig❤️.
Hoppas dagen varit okej honey och att du sover gott nu.

Älskar, nu och för alltid ❤️❤️❤️

Vera sa...

Tacksamhet kan se ut på så många sätt.
Variera från dag till dag.
Tror att det är vi som får stå för tacksamheten
över att få ha dig här hos oss.
Du lever ju fortfarande i din sjukdom...
Sen, ja, sen kan vi alla glädjas tillsammans och känna tacksamhet.

Hoppas du hade en fin födelsedag min fina!
I Love You!

Anonym sa...

Älskade Sabina!
Vad härligt att fylla år! Vad härligt att ha så underbara barn. Så fin familj och härliga vänner!
Jag håller med dig helt och fullt. Ibland är man tacksam över så många saker i livet men att vara förbannad, ledsen och jävligt otacksam är minst lika viktigt. Kör hårt vännen!! Och mycket kärlek till dig/er. Pussar från Bettan

Mamma C sa...

Ett stort grattis i efterskott till dig.
Kram mamma C

Sabina sa...

Tack ska ni ha, alla fina kommentarer. Behöver dem ofta. Kul att se dig här igen Bettan.

Stor varm kraaaam till er alla från hvv häxan.