07 december, 2008

Sådärjaaa.

2:a Advent har snart passerat.

Viktor har mått fruktansvärt dåligt idag, ett tag så funderade vi på att ta ett besök ALBSH, men efter mycket om å men så gick febern så sakteligen ner och huvudvärken släppte lite grann när han fick kräkas.

Jag har tillbringat all min tid med Viktor så klart.
MEN jag har oxå tagit bort ett stressmoment från "att göra listan".
Idag har jag skrivit ALLA julkort=) Yejjj.
















Alla som skriver julkort VET att sånt tar TID, tid som man oftast inte tycker att man har, men idag framför Tv:n bredvid Viktor så tog jag mig den tiden så nu ska dom bara läggas på lådan.

Är det förresten någon som vet sista datumet som dom ska vara postade på, brukar vara den 17:e har jag för mig.
I år har i varje fall inte vi fått en sån där påse från posten som man ska lägga alla korten i, är det någon annan som fått det??

Nu till dagens jullåt nr 7.
Molly Sanden , Hallelujah

Nu kanske inte alla tycker att detta är en jullåt, men till mitt försvar så är den faktisk med på Peter Jöbacks julskiva OCH på Viktors julavslutning i skolan förra året så sjöng två elever denna.
Dessutom så gör ju Molly den SÅ himla bra om man nu ska höra den på Svenska.

Hoppas ni har haft en bra 2:a Advent. Snart är det jul, känns som om jag sagt der förr men ändå=)
Tjingeling//S

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också klar med julkorten. Tog det sista idag med dem. 32 st. Inte är det billigt, men vad jag ÄLSKAR att få dem i brevlådan. Dottern är likadan för hon har frågat efter dem i ett par veckor nu:-)!
Hoppas att ni snart är friska igen! Ni har fått er beskärda del av sjukdomar den här hösten!!
MOLLY

Mamma C sa...

Julkorten har jag inte tänkt på ännu. Jag har inte fått någon sådandär påse i år för korten. Nu får vi hoppas att det går åt rätt håll och att ni blir friska där hemma. Ha en bra ny vecka.
Kram mamma c

Anonym sa...

Hoppas ni blir friska snart!
Julkort är bara ett jobbigt måste tycker jag. Slutade ett tag men nu vill sambon skicka underligt nog...

CiCCi sa...

Å stackars V. Hoppas innerligt att han ska bli frisk snart. Å så duktig du varit. Själv har jag börjat men är inte färdig än med korten. Kanske ska ta tag i det ikväll. Hade en plan att få iväg dom tidigt och samtidigt använda det som flyttkort så att jag själv får massor med hälsningar. Fick en sån påse i början av dec. Finns att hämta på posten. Fast det finns ju inga postkontor...hm.. men där jag hämtar posten på jobbet finns det. Men det går nog ändå, utan påse. Har haft en bra 2:a advent. Gäster och full fart. Puss på dig.

Sabina sa...

Molly:

Ja du det tar tid att skriva alla julkort å ja det kostar MASSOR, ändå gör man det varje år=) Knäpp man är när det finns internet=)
Men som sagt det är kul när dom landar i brevlådan iaf.
Mycket sjukdomar hela detta år, vågar inte ens räkna på hur mycket pengar vi förlorat på all vab.

MammaC:

*Ler* Å jag som är KLAR<3
Oki ingen påse, men då kanske dom hoppar det i år då.
Tack ja det gör jag med, jag hoppas å hoppas, tror min chef gör det oxå då jag varit borta jätte mycket.
Kraaaaaaaaaaam

Veronica:

Tack det hoppas jag med, fy vad sjuka dom varit mina små gryn.
Hahaha ja så kände jag oxå i år, men så hittade jag massor av söta på gallerix så det blev till att skicka i år oxå, sen bor jag i ju för sig med en Grinsch=)

Sabina sa...

Cicci:

Vi måste ha skrivit samtidigt eftersom jag missade dig=)
Låter kanon din 2:a Advent, kunde väl inte bli annat med allt gott fikabröd och godis som du fixat=)
Ahhhaaa i början av Dec, då ligger den säkert i tidiningsreturen=( Faaan.
Mmm Stackars Viktor.
Puss å kram

Anonym sa...

Jösses vilken låt.......
Otroligt bra.

Stackars Viktor. Men just nu vet jag att han mår ngt lite bättre. Jag hoppas verkligen att det håller i sig.

Hm....... funderade också på att skriva julkorten men skippade det idag. Ska nog göra det i veckan iaf. Tidigt som satan. Tror de ska läggas på senast den 16:e men jag kan kolla sen (har fått påsen).

kramen till er

Hanna sa...

Nej, det där är ingen julsång Sabina. Du får ta två i morgon istället ;)

Jag har fått två påsar jag. En i Södertälje och en i Rosers. Bra tycker jag eftersom jag har en tendens till att tappa bort saker. Nu tror jag iofs att jag tappat bort båda...
Jaja, så kan det gå.
Hoppas V kryar på sig ordentligt!

Kram

Sabina sa...

Mamma:

Men eller hur, så jävla bra, vilken pipa hon har=)
Ja just nu gör han ju det, så skönt.
Hm man måste ju ta det lite lugnt oxå när man är ledig mamsen eller vad brukar du säga till mig=)
Kraaaaaaaaaaaaam

Trillan:

Hahaha nåja, vi får väl se.
Va synd du har tappat bort båda så annars hade ju jag kunnat "lånat" en ju.
Ha det så bra.
Kraaaaaaaaam

Anonym sa...

Jag har fått påse,16/12 står det på den. Har nog skrivit hälften av korten. Hoppas V kryar på sig, fick ju rå om mamma hela dagen igår. Pust, har skurat mitt kök idag, hoppsan så blev kaklet vitt. Ha de gott./Anette

Sandra sa...

Åh... den körde vi på Centralen med kören i går!

Jag har inte skrivit julkort än... Brukar alltid göra egna med foton på barnen, men jag tror vi hoppar det i år... eller jag vet inte?!

*kram*

Sabina sa...

Anette:

Skura kök låter jobbigt=) MEN ska man göra det så kan det ju vara bra inför julen=)
Oki men då har jag slarvat bort min, satan oxå=(
Får se om du får något julkort då=)
Han mår faktisk bättre så ev onsdag blir det skola för honom.
Kram

Sandra:

Ååå gjorde ni=) Guuud så avis jag blir, den är ju såå fin.
Mmm jag brukade oxå göra med kidzen men nu börjar dom bli lite stora tycker jag, men jag vet inte.
Dom korten är ju alltid roligas att få iaf.
Kraaaaaaaaam