07 december, 2008

2:a Advent.

Peter Jöbacks skiva spelar i från vardagsrummet, vilken röst, vilka vackra låtar.

Det är 2:a Advent idag. Det är alltså bara 2 veckor kvar till julafton.

Å jag är INTE ALLS stressad över det, jag hyperventlierar INTE, jag har INTE ångest över att jag ENDAST har inhandlat TVÅ2tvåTvÅ2 julklappar Ohhh NEJ ingen stress överhuvudtaget här inte.

Det är verkligen URMYSIGT med 2:a Advent inget snack om den saken MEN det skulle kunna vara ännu mysigare OM man ex. roade sig lite med att slå in alla julklappar man köpt, bakade lite julgodis och sprang omkring och sjöng med i Jöbacks härliga stämma, å baaaaaaaaaaara MÖS.
DET skulle vara en riktigt härlig 2: Advent det.

SÅ här ser verkligheten ut.

Viktor är fortfarande sjuk, men jobbar hårt med att bli frisk tills i morgon.

Jag sitter här. (lyssnaDE på Jöback ända tills V kom upp å ville titta på film ist.)

M & A är på Hockeymatch, A spelar, (M är hemma om A blir sjuk igen). Jag skulle vilja titta, det var sååå länge sedan jag såg en match.

(JAG skulle verkligen behöva shoppa julkläpps, men kan knappast dra med mig V ut i shoppingvirrevarret)

Klockan 16.00 är det JULFEST med A:s klass, dom går lussetåg för oss föräldrar (Tyvärr blir det bara en av oss som kan gå nu då.) och festen håller på till
kl 18.00, sen borde det vara dax för middag och sen är affärerna stängda, HEPP!!

(Aaaaaaaaaaaaaaaaaagggggghhhhhhhhhhhhhhhhiiiii)

Anyhoo
Antar att julen kommer hit till oss ändå, med eller utan julklappar.
Skulle man kunna säga till kidsen (dom har ju trots allt brukat våld på varandra) att tomten hoppade över klappar i år??? Pga Bråket ni vet....
Bara en tanke alltså, vad tror ni??

Tjingeling//S

10 kommentarer:

Anonym sa...

stress är inte bra för hjärtat, hoppas du får en skön söndag eller andra advent om du så vill. :-)

julen kommer ju vare sig man vill eller inte, haha! kramar

Anonym sa...

Tyvärr väntar inte julen. Helt säker på ni kommer få en bra jul, med friska, pigga, glada barn med tindrande ögon. Ha en mysig andra advent. jag har lyckats inhandla 7 klappar som också är inslagna./Kram anette

Hanna sa...

Ta det lugnt Sabina! Du hinner!
Det är mycket roligare med julen om man inte stressar.

Puss

Sabina sa...

Vargakvinnan:

Nä jag har förståt det=(
Nja man får göra sitt bästa, med en super sjukling här hemma så blir det inte mycket gjort, mest oro hela tiden.
Ja den gör ju det=)
kramkram

Anette:

Nej jag vet, jobbigt dårå när man känner att man inte hinner med.
Hoppas att den blir så bra å FRISK som den bara kan=)
Jasså 7 st, lyckans ost där=)
Kramkram

Trillan:

Säkert kommer jag ju att göra det=) det är bara så typiskt mig att stressa upp mig när jag mår så här.
Mycket roligare.
Pusspuss

Anonym sa...

Hoppas lill killen snart blir frisk... kramiz

Johanna sa...

I love Peter Jöback too. Han spelas flitigt även här i Radhusidyllen. Vilken röst!

Vad är det som gör oss så stressade inför julen varje år?!Det borde ju vara en tid för återhämtning och lugn & harmoni.

Andas! Stanna upp - SJUNG för guds skulle med i Peters låtar. Krama barnen när de är sjuka, växla ner...
Du ska se att det löser sig och att julen kommer att bli toppen iallafall. ;-)

Kram Johanna

Johanna sa...

I love Peter Jöback too. Han spelas flitigt även här i Radhusidyllen. Vilken röst!

Vad är det som gör oss så stressade inför julen varje år?!Det borde ju vara en tid för återhämtning och lugn & harmoni.

Andas! Stanna upp - SJUNG för guds skulle med i Peters låtar. Krama barnen när de är sjuka, växla ner...
Du ska se att det löser sig och att julen kommer att bli toppen iallafall. ;-)

Kram Johanna

Sabina sa...

sabina:

Taack det hoppas jag oxå, verkligen, fy vad jobbigt det är när dom mår dåligt=(
kram på dig.

Johanna:

Men visst har han en av dom bästa av röster=)
Vill så ha hans nya julskiva.

Men faktiskt, ja jag vet inte, men i år känner jag mig OTROLIGT stressad då jag brukar vara klar vid den här tiden.

Jo men visst, sjuger gör jag så högt jag bara orkar, det låter hellre än bra men skitsamma.
Kramats med sjukkillen har jag oxå gjort idag då jag inte fått lämna hans sida mer än att gå på toa.
Jag antar att det kommer en jul å att den blir en bra en iaf.
Kraaaaaaaaaaam å kul att du tittade förbi.

Anonym sa...

Nej, det kan man inte. tyvärr.
Det får man styra upp på annat sätt.

Men lugn honey, du hinner. Annars hinner jag. Vi hinner.
Nu ska vi inte stressa, livet är för kort för det. Det får bli som det bli. Klapparna är viktigast och de ordnar vi.

puss

Sabina sa...

Mamma:

Taaaaaaaaaaack, klart vi hinner. Fixa bara din tandläkartid så har vi nästan hela tisdagen på oss=)
Annars tar vi söndagen, det blir bra.
Stressa vad är det=)
Puuuuussss