09 januari, 2009

Kycklingpaj.


4 portioner. 8.5 points (Om någon räknar)

50 g flytande margarin
1 dl lättfil
2 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl

Blanda samman ingredienserna till en pajdeg. Tryck ut i en form & grädda i ca 8 minuter 225 grader.

2 kycklingfiléer, ca 125 g
1 purjolök
1 gul paprika
1 röd paprika
1 burk champinjoner 400 g
2 msk vetemjöl
1 dl matlagningsgrädde
1 dl lättmjölk
2 msk tomatpuré
1 tsk salt
svartpeppar
1 dl riven ost.

Dela kycklingen i mindre bitar & bryn det lätt.
Lägg bitarna i pajskalet.
Strimla purjolöken, paprikan & låt champinjonerna rinna av.
Bryn alla grönsakerna tillsammans.
Strö över vetemjölet, späd med grädde och mjölk & låt småkoka i ca 3 minuter.
Tillsätt tomatpurén. Smaka av med salt & peppar. Häll såsen i pajskalet & strö över riven ost. Grädda i 225 grader i ca 20 minuter.
(Receptet är "lånat" från VV Familjekokboken.)

HEPP!!

Så har ni värsta smarrpajen=)smaklig spis.

Dagen idag mår vi lite bättre. Fick ett kort besök av sötaste Petra som kom med nybakade bullar, Tack vännen.
V är fortfarande hängig men har i varje fall kommit upp ur sängen idag.
Albin och jag har gjort en STORrensning i hans rum, så nu ser man golv, hylla och skrivbord igen=)

Dessutom är JULEN nästan borta helt nu.

Jag har varit riktigt duktig jag. *jaaha klappar mig själv på axeln*

Over and out//S

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen jättegott ut! Känner nu att min mage skriker efter lite att jobba med...kanske man skulle peta i sig en nutellamacka till. Naä, inge bra, bäst att vänta till det vankas middag. Förstår inte, är hungrig för jämnan nu för tiden ;0)
Hoppas att ni alla blir friska snart och att mannen i familjen behagar komma hem så du får lite vila du oxå. Kramar på er!

Anonym sa...

VA!?!? Håller du på att städa (och dessutom bort julen) nu när du är så sjuk!?!?! låt grejerna stå och VILA människa!!!!! Det blev ett dyrt inköp på C, 2 st för 699 st!!!! men det är man värd. Dessutom heter det konjaksfärgad!! Skulle jag tala om för min man som inte ville ha en hudfärgad. Puss Petra

Sabina sa...

Vera:

Är verkligen jätte gott=)
Nutellamacka?? DU?? Nu skojar du kompis;)
Inte så konstigt dock om du äter lite extra då du har en Esther som äter på dig.
Eller hur, han skulle bli "tidig" idag. Jag har fortfarande inte sett röken av han.
Kraaaaaaaaaaaaam

Petra:

Oj då, mmm nickar skamset=(
Jag vet, men jag blev galen av att bara sitta. MEN först av allt efter du gått så tog jag mig en dusch, en välbehövlig en=)
Klart du är värd snyggdyrabh:ar.
Ahaaa konjaksfärgad, om du säger det tycker han säkert mycket bättre om den, jodå.
Ha nu en bra helg. Puss å kram å nyp i stjärten;)

Anonym sa...

Ohhh va bra, nu slapp jag fråga efter receptet.. :)
Kram & trevlig helg

Anonym sa...

Hur du jobbar då du är sjuk, vila människa. denna paj har jag aldrig gjort, ska prova, ser god ut. Handen är ej gipsad, fick ta bort et efter operation. Händer7armar går att gipsa, skönt att slippa. har ont periodvis, kämpar på med min träning av handen. Kan ju bara bli bättre./Kram anette

UllaMona sa...

Du får en klapp på axeln av mig också...jag har faktiskt kommit mig iväg på jobbet efter förkylningen, första dagen idag.

Delar av julen finns fortfarande kvar hos mig men på Måndag åker allt iväg...tjohej
Kram

Mamma C sa...

Tack för receptet på den goda pajen. Tur att ni är på bättringsvägen igen.
Kram mamma C

Sabina sa...

Monkan:

Men eller hur;)
Trevlig helg.

Anette:

Aha man gipsar alltså inte, men det är väl lite skönt kan jag tänka, man är ju rätt låst med gips.
Mmm jag vet, det blev lite för mycket idag faktiskt, känner mig en aning sämre nu på kvällen, men men, imorgon mår jag säkert ännu bättre så då tar jag tag i Viktors rum. Snart ska nämligen alla barnen byta rum här i huset så en stor rensning är bra=)
Krya på dig och fortsätt träna med handen.
Kraaaaaaaaaaaam

UllaMona:

Tack<3 snällt av dig tycker jag=) Oj då, hoppas det gick bra, man brukar ju vara rätt slut efter en förkyldning.
Ja jag är ju inte 100 på när man ska ta bort julen egentligen, men idag kändes som en bra dag, men jag tog bort tomtarna i Måndags, så idag tog jag julgran och adventsljusstakar & stjärnorna=)
Ha en bra å FRISK helg.
Kramelikram

Sabina sa...

MammaC:

Ups missade dig precis.
Ååå så lite så, den är verkligen god.
Ja men visst är det så, jätte skönt även om jag känner mig hängigare nu på kvällen, men så är det ju alltid då man är sjuk.
Trevlig helg.
Kramkramkram

Anonym sa...

Tack så mycket! Det ska jag prova.
MOLLY