08 januari, 2009

Ja jösses

En sådan sjukstuga det är här. Viktor har varit väldans hängig idag, Albin ok, jag mår bättre även om min temp slutade på 39 grader i går kväll.

Feber och hängig och sen ta hand om två andra som är sjuka, det är svårt, jobbigt å otroligt tröttsamt MEN något man så klart gör då man är mamma.

Anyhoo, idag har jag sprungit mellan att spela spel med Abbe och passa upp på Viktor, som vill ha vatten, en macka, sällis (Dock INTE av Albin, så det blir svårt att sätta sig där själv liksom), el så vill han bara gnälla lite.

Sen har jag ju lagat den berömda Kycklingpajen ala VV som jag skrev om i matlistan. Så här fin blev den=)& faktiskt om jag får säga det själv så var den super god.
















Mumsig va??
Skulle ju ha en god sallad till men då jag inte hunnit handlat eftersom det varit sjukstuga och jag är ensam hemma sedan i måndagsmorse så fick det bli, gurka, tomat å en bit morot.

Då A har haft en del överskottsenergi idag så har det blivit mycket spel, då är det tur vi har både X-Box, P2 & Wii, bortskämt men tur.
Dock tog han en paus för han ville duscha, å det var väl helt oki. Jag tyckte att det tog lite tid så när jag tittade in i badrummet såg jag att A inte var i duschen trots att den var på för fullt, ist. stod han i sin morgonrock och var på väg att raka sig, som pappa. (INGEN rakhyvel då, bara skumet.)
=)=)SÅ här söt kan man se ut då=)=)
















Jag gick och hämtade en smörkniv så han kunde leka att det var en rakhyvel. Tycker att det var helkul att han kom på det här själv.
















Jag menar det här måste ju vara motsvarigheten till oss tjejer, när vi lånar mammas läppstift och högklackade skor=) för första gången.

Hur som, NU vill Albin verkligen att jag kommer och spelar klart Buzz spelet som vi började med vid 16.30, det kom lite emellan kan man säga=(
Håll tummarna för att V mår bättre i morgon, för det här är såå jobbigt.
Tjingeling//S

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad god pajen ser ut! Kan du inte lägga ut receptet?
Hoppas att du snart blir frisk! Jobbigt med så många sjuka, speciellt då du inte är frisk själv heller.
MOLLY

Gävstedt´s sa...

Vilken kille, det är dags att börja i tid, lr hur?
Krya på er!

Sandra sa...

Era stackare... nu får ni ta och krya på er!

Mmm... ser smarrigt ut med pajen. Undrans om det är samma som jag gjort några gånger förut? Ska rota fram VV böckerna och kolla kanske...

Hi hi.. sötis-Albin :)

*kram*

CiCCi sa...

Ser väldigt mumsig ut och dessutom vet jag ju att den är det. Både nyttig och god. Och de grönsakerna är ju toppen att ha till. Det behövdes väl ingen sallad. A ser ursöt ut. (fast det får man väl inte säga?) Det är nog som du säger att det har med "läpptift och mammas skor" åldern att göra, fast för grabbar. Krya på er nu.

Anonym sa...

NÄMEN!!!! KRYA PÅ ER!!!! Sen får det väl ändå vara nog med sjukdomar...... Kramar från Petra

♥ Pernill@ sa...

Här hemma är det Milo som snor mammas läppstift :-)

Mamma C sa...

Mumsig såg den ut pajen, vad trist att ni är sjuka igen. Får hoppas att ni mår bättre i morgon. Smart kille det där :-) Tur att det inte fanns en riktig hyvel.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Jag håller tummarna.
Ni måste bli friska nu. alla 3.

Du, pajen ser kanongod ut.... Vill ha. hungrig. Igen. nu måste jag ta en macka innan jag lägger mig. (så synd....)

Anonym sa...

Glömde.
Rakning iall ära. jättekul initiativ. (och han ser väldans söt ut)
Men tänk om det varit en riktig rakhyvel....... Hua.
Han är lite vild han Abbe.....

Anonym sa...

*håller tummarna* jag blev hungrig, jag vill ha sån paj! :-) krya på!

Sofia sa...

Hallå där snäckan!

Hoppas de är bättre idag med er...
Men vad du jobbar å sliter ändå fast du inte mår någe bra.. Man FÅR vara sjuk också.. Fast, pajen måste du ju bara lägga ut receptet på, för den ser helgod ut..

Skönt att se att du blir underhållen av kidsen du.. Härliga barn ni har i huset ;).. Fast jag bara träffat dom nån enstaka gång kan jag nog lätt påstå att de finns en saknad dära.. Måste nog vara killarnas dans som satt sina spår.. ;)

Hörru! Ha en bättre dag och Krya på sej! Kram Kram*

Anonym sa...

Håller tummarna ni mår bättre idag. Hoppas gubben din tar över i helgen. Du måste vila så du blir frisk. Jätte god paj du gjort, mums. Bra att han börjar i tid med rakningen, fniss./Anette

Sabina sa...

Molly:

Tack, absolut, det kan jag väl göra någon gång under dagen;)
Tack det hoppas jag oxå. Mmm det blir ju det.

Carina:

Hahaha mmm det är ju det=)
TACK!

Sandra:

Ja du, vad göra??
Den är super god, 9 p. rätt mycket men eftersom jag inte håller på just nu så passare det alldeles utmärkt att äta nyttigt å gott utan att räkna points.=)
HEhehe ja sötis Albin=)
Kram

Cicci:

Ja du vet ju det då det var du som bjöd mig på denna första gången;)
Japp vi ska göra vårt bästa att krya på oss, shit va trist det är att vara hemma å sjuka allihopa=(
Kramkram

Petra:

Men eller hur!!
Å du tack för pratstund å bullar idag<3 kärlek till dig.

Pernill@:

*asg* hehehe, skulle kunna säga en massa nu, men håller tyst=)

MammaC:

Mumsig var den verkligen, recept kommer idag=)
Mmm han är en smartis=)
Kramkram

Mamma:

Ja tack, kan man få bli lite frisk nu.
Hahaha, tänkte faktiskt att du kanske skulle komma förbi efter du vet vad och äta lite=)
Ånej, inte en macka=)

Ja du rakning all ära, å det är klart att det är lite spännande att prova, tur bara att det var fel badrum, att det inte fanns någon hyvel där. Han har ju aldrig frågat något förut om det heller så...
LITE vild?? Nu förstår jag inte;)
Puss

Vargakvinnan:

Tack*
Den var god som sjutton=)
Kram

Soffan:

Idag mår vi nog alla lite bättre faktiskt, jag hoppas så iaf. (Särskilt V som var så sjuk igår.)

Nja jag håller inte på så mycket mer än att passar upp på kidsen, å ja det känns lite mycket med det oxå men det måste ju göras liksom, å mat måste ju oxå fixas så;)
Annars ska du vara glad du inte ser alla smulor och dammråttor underbordet och i hörnen på det här huset, bläää.
Tack, det ska jag göra=)
Kraaaaaaaaaaaaaaam

Anette:

Tack, ja vi får väl se, hoppas kan man ju;)
Mmm den är riktigt god, finns med i familjekokboken 1.
men som sagt jag försöker lägga ut receptet här sen.
Jaa det ska ju börjas i tid, hehehe.
Hur mår du, känns det bättre i handen??, är den gipsad?? Kan man gipsa handen??
Kraaaaaaaam