12 november, 2008

Melodifestivalen nästa.

Då jag var ledig i måndags så är jag nu dagvill, jag har tisdag idag och torsdag på fredag Åja you name it så ha jag antagligen tänkt det.

Idag ringde mobilen som vanligt kl 06.10 skillnaden var att jag snozade MASSOR av gånger pga av att jag hade den mest underbara dröm ever, jag ville verkligen inte vakna. TYVÄRR så vann mitt snälla sabinatroll som sa att det faktiskt var tvunget att gå upp.

Min arbetsdag idag var lite annorlunda, jag hade massor av luckor (antagligen för att jag är sååå elak som trafiklärare, hehehehe. Jag tror på att eleven ska tuktas, mouhahahaha. I´m soooo bad.)

Med massor av luckor på rätt ställen så kan man göra mycket annat, ex bilvård, så som att fylla på kylarvätska, olja och spolarvätska, sånt man liksom aldrig hinner med, tvätta och tanka bilen kan vara bra att göra ibland, sen att jag tvättade bilen i måndags förmiddag det förtäljer inte historien.

DESSUTOM som grädde på moset, som pricken över i:et, som allt lakrits i godispåsen så kunde jag gå hem 2 timmar tidigare än vanligt..STORT LEENDE*

(Då hann jag med att hämta Viktor tidigare från skolan, hem byta bil för att hämta Mats på Arlanda för att sedan åka väldansolagligt ner till ishallen för att se Albin träna hockey, för att sen få reda på att Albin skulle träna två träningar för att då slänga mig i bilen för en repa till VäsbyCentrum där aNNa hade lagt undan lite stuff till mig för att sedan åka tillbaka till ishallen för att hämta A & M för att sen åka HEM och laga mat & duscha barn & vika tvätt å tillsist plocka ur diskmaskinen, Phuuu....Kändes som jag skrev allt utan att andas...)

Såatte det är bra att få sluta tidigare ibland=) Hehehehe.

Nu väntar jag på Gray´s, ska bli så skönta att få slänga sig i soffan och kolla bästa serien ever ikväll, känns som om jag behöver det.

Måste bara berätta om Viktors och min lilla pratstund i bilen hem från skolan.

Det har säkert inte undgått någon att jag gillar att sjunga. Älskar att sjunga, skulle kunna sjunga jämt ni kanske kommer ihåg min lilla dröm här om att Bert någongång skulle ringa.

Hur som helst så var det Alicia Keys no one på radion och jag vrålar med som bara den då Viktor avbryter mig och tittar på mig med sina stora blå ögon och frågar.

Viktor: Mamma
Jag: jaaa (samtidigt som jag fortsätter sjunga högt. så mycket gillar jag att sjunga)
Viktor: När ska du vara med i melodifestivalen??
Jag: Mouahahahahahahahaahahaa, va söt du är..
Viktor: Meh när ska du vara med i melodifestivalen??
Jag: Men älskade V, jag kommer inte att få vara med i melodifestivalen.
Viktor: Men varför då??
Jag: För sååå bra kan jag inte sjunga.
Viktor: Men ååå det tycker ju jag.
Jag: Men ååå lilla gubben va du är söt.

Viktor tänker en stund, sen säger han, synd alltså det där men Mello, för jag är ju jätte bra på hiphopdans och då kunde jag ha dansat bakom dig...
















Min lilla sötis.

17 kommentarer:

Gävstedt´s sa...

Ja du, Sabina, vi väntar oxå på när du skall vara med i Melodifestivalen Jag lovar att vi kommer och kollar och dessutom kommer vi att rösta massor, så Carola m.fl. släng er i väggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jag tycker du ska satsa på melodifestivalen, eller kanske singing be eller vad de nu heter.
Vilken tur du fick gå hem tidigt då du hade så mycket att hinna med, fniss./kram anette

Anonym sa...

Jag håller med, ser fram emot att se dig sjunga i melodifestivalen... Får jag vara doakör? :)
Kramiz

CiCCi sa...

Men ååååå så söt. Blev nästan alldeles rörd. ("nästan")

Vilken bra dag du haft. Hunnit med massor och vad gör det att du har lite luckor, det behövs ju det med. Det är ju roligare att hinna med bilvård på jobbet än på fritiden.

Ha en fortsätt bra vecka nu. Puss puss

Sofia sa...

Jamen snäckan.. Han har ju sååå rätt din son.. Sötis*

Du får skriva ihop nån låt, spela in och skicka.. You never know.

Kramis*

Anonym sa...

ja, en så länge tittar du på hockeyträningarna,hi,hi dom kommer du att sluta titta på snart när dom spelar matcher lite oftare!!min son är nu uppe i den åldern när man tränar5 dagar iveckan och också har 2 matcher i veckan.

Anonym sa...

Ställer du upp så har du min röst! Absolut! Hihihi
Heja heja.

:D

Lova.. sa...

Hahaha! Ungar är för härliga :)Kan ni inte leka melodifestivalen hemma och videoblogga? :D Kraaam!!

Anonym sa...

sweet! finns inget härligare än sång.

Sabina sa...

Carina:

Heheheeh det kommer aldrig att hända tyvärr, men fick jag en chans så hade jag givetvis räknat med din/er röst=)
Men eller hur, släng dig i väggen Carola, Nanne & Magnus Carlsson=)
Kraaaaaaaaaaaam

Anette.

Mouhahahahaha men eller hur. Faktiskt så rockar jag på singing bee, brukar ha rätt där=)
Men eller hur, det finns att göra.
Kraaam

Monkan:

Hahahahaha då får du vänta kompis=)
Absolut, jag är på!!
kramkram

Cicci:

Men eller hur, han är lik sin mor) Mouhahahhaa.
Ja men visst sörrö, luckor är skönt, men du vet ju vad argablicken från you know ho kan göra, burr.
Men som sagt att slippa bilvården på fritiden är jätte skönt=)
Puss i örat.

Soffan:

men eller hur, helt lovely=)
Japp ska nog ta lite inlägg från bloggen här, det borde ju kunna bli en låt eller nåt.
Kraaaaaaaaam

Anonym:

Hahahaha ja då kan det ju bli lite jobbigt med 5 kvällar i veckan plus match.
Shiiit en livsstil sa du va=)

Myra:

Hahahaha ska komma ihåg att tala om för dig om jag är med då=)
Glöm nu inte att rösta.

Sabina sa...

Lova:

hahahahaa tanken har slagit mig men ja du jag vet inte, ALLT kan hända på bloggen=)
Kramkram

Vargakvinnan:

Mycket=)

TP's crib sa...

Men ååe, sötisviktor! =)

Anonym sa...

Du...ehhh, jo, jag sitte å knåpar på en låt som jag tänkte att du kunde sjunga i mello. GullViktor! Ta inte Monkan som doa, hon kommer att stjäla hela showen...
TA MIG, TA MIG, TA MIG!!!!
Saknar dig GOLFIS!

Det Mörka Hotet sa...

"I just want you close"...tja, så säger Alicia Keys ALLTID till mig...ha, ha!

Trevlig helg och kram på dig!!

Tankevågor sa...

Haha...så härlig han är!!!

Men du JAG anmäler mig direkt till doakören bakom dig!! :-)


Kram och trevlig helg!

Unknown sa...

Så himla go kille. Men du vet väl att av fyllon och småbarn får man veta sanningen. Du Bert, om du ser det här vet du vem du ska ringa!!!

Stora kramar

Sabina sa...

Alvasötis:

Ja han är riktigt söt din storkusin=)

Vera:

Kanon gumsan=)
Oki tack för tipset, det vill man ju inte råka ut för=) Hehehehe
Klart du ska?=)
Saknar dig oxå å tänk i morgon fyller du ju år=)
Puss å kram

Samuel:

Ehm, öh oki=)
Absolut, lite konstigt är det dock att hon säger samma sak till mig??
Hehehhe.
Trevlig helg & kramen på dig//S

Londongirl:

ja ibland kan han minsann.=)
klart du ska vara kör, nu har jag två st, hur många ska man ha egentligen, finns det någon regel för det, brukar vara 3 va??
Blir bara bättre å bättre det här=)
Kraaaaaaaaaaam

Rosvik:

Men visst är det så å eftersom han är barn så måste det ju vara sant=) Hehehehe. Tur han inte är ett fyllo iaf..
Ja Bertan ring nu då, jag har kör, låt på G och börjar bli rejält laddad, ringringring.
Kraaaaaaaaaaaaaaaam