20 november, 2008

Låg dagens!

DAGENS VILL HA: En frisk mage.
DAGENS KLÄDSEL: Jeans & Svartpolo.
DAGENS SMINK: Det vanliga.
DAGENS FRISYR: Diadem.
DAGENS HÄNDELSE: Hoppas på en lugn å snabb dag.
DAGENS LÅT: Rihanna-Rehab

DAGENS PLANER: Överleva.
DAGENS SAKNAD: Massor.
DAGENS DUMMASTE: Mår allmänt dåligt.
DAGENS SJUKA: Min j...a arm.
DAGENS DROG: Voltarengel och ipren.
DAGENS ROLIGASTE: Finns det något??
DAGENS FAVORIT: Cicci. TACK fantastiska vän för att du orkade lyssna igår.
DAGENS KÖP: Ingenting.
DAGENS GODIS: blir läkerol.
DAGENS HUMÖR: Rätt så lågt.
DAGENS FAKTA: Sometimes life sucks!!

Sorry att göra en riktigt lågdagens, men ibland är livet riktigt surt. Hur gör man för att vända, när man känner sig så himla långt ner som man bara kan??
//S

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det kan vända under dagen. Fortfarande tidig morgon, kan komma något som gör att det inte känns fullt så tungt./anette

Anonym sa...

Usch då, men ibland får man ju känna sig lite låg oxå...
Skickar en stor kram!

Hanna sa...

Gumman!
Känner man sig så långt ner man bara kan och inte kan ta sig upp på egen hand går man iväg och pratar med någon som vet hur man gör! Förslagsvis en kbt-terapeut. Låga är alla ibland men andra gånger är det mer än så och det är inte ok att gå runt och må dåligt!

Själv kan man se till att vara ute så mycket det bara går på dagtid (även om det regnar), ha mycket lampor tända, äta choklad och umgås med dem som gör en glad :)

När det gäller armen säger jag bara Sjukgymnast! Fortsätter du med Voltaren och Ipren kommer du ha lika ont när du är 65. Dessutom är Ipren rena döden för en dålig mage!

Sköt om dig!

Puss o kram!

Anonym sa...

Usch, det låter inget vidare. Det är jobbigt när det är sådär. Trillian har nog rätt i det hon skriver.
Att prata med någon är nog helt rätt, det kanske inte behöver vara en KBT-terapeut. Det kanske räcker med en vän som orkar lyssna.
Hoppas att du mår bättre snart.

♥ Pernill@ sa...

Pissdagar finns det gott om men det gör ju bara att de bra dagarna blir ännu bättre !!!

Hanna sa...

Marianne:
Jag vidhåller nog att det bör vara någon utomstående. Inte nödvändigtvis en dyr terapeut men ändå någon utomstående.
Goda vänner i all ära (och jag vet att Sabina har riktigt bra sådana som gärna lyssnar!) men ibland behöver man prata med någon som är objektiv. Har man kört riktigt fast behöver man ofta en helt ny syn på saker och ting.
Dessutom kan det kännas tryggt, när man mår dåligt, att prata med någon som man vet har erfarenhet av sådant.

Anonym sa...

Usch vad tråkigt att du mår så. Är det tillfälligt, en dags svacka eller är det nåt annat?

Lova.. sa...

Han spelar i Järfälla och du har tydligen jobbat med hans mamma länge.. Säger namnen Fernholm eller Norgren dig något? ICA-tiden om jag inte fattat fel :D

Kram!!

Mamma C sa...

Låter inte kul med sådan dag. Får skicka över lite energi till dig. För jag känner mig riktigt skönt utvilad och bra efter semestern. Det enda som är skit är vädret. Hoppas din Fredag blir en toppendag.
Kram Mamma C

UllaMona sa...

Hej sabina

va trist att du mår skit...har du varit till någon sjukgymnast för din onda arm...du kan inte bara äta piller...du måste få veta vart roten till det onda sitter och få det åtgärdat på något sätt.

Energikram till dig.

CiCCi sa...

Efter alla samtal och alla kramar jag fått av dig det senaste halvåret kan jag inget annat än vara lika go tillbaka. Jag är ingen terapeut, men jag är gratis och en jävel på att lyssna. Anytime anywhere. Massor med kramar.

Sabina sa...

Alla:

Tack så mycket för stöd och pepp å alla råd.
Jag tror att jag skulle behöva prata med någon, det är något jag har funderat över en längre tid faktiskt. Jag har alla mina underbara vänner, ni bloggers, min plastis och min fantastiska mamma, å jag är så tacksam för det, men jag tror liksom trillan att man ska prova att prata med någon utomstående.
Jag har en riktigt jobbig vecka helt enkelt, vi får se om det löser sig eller om det åtminstone känns lite bättre snart.
Ännu en gång TACK<3.
Kramar å pussar till er alla.