15 december, 2014

Långsam.com

Började dagen tidigt. Agnes första besök hos tandläkaren. Hon var överlycklig att äntligen få gå till tandis. Får se hur länge jag kan dölja min rädsla. Hon var iaf JÄTTE DUKTIG.
Hon kröp upp i stolen alldeles själv, sköterskan räknade alla tänderna och skällde lite på mig för tandborstningen och nappen. Gillade inte. Kommer på mig själv med att sitta och försvara mig, ex. Hon har haft det så jobbigt, så den har blivit trösten. Surtant, tittar på min fina tjej och säger skarpt
 "DU måste sluta med napp!!!" Ge dem till tomten"  Agnes underläpp börjar darrar. Kärring. 

När vi åkte, så sa jag till henne, att det är hon och jag som bestämmer när napptiden är slut. 

Lämnade på dagis och åkte hem. Somnade i fåtöljen. Vaknade till, å vaknade med ett ryck, 10.55. Hade bokat lunch med KnivstaPetra kl 11.00. Såatte givetvis blev jag sen :// dåligt av mig. 
Vi åt Gosallad på valvet. Dessutom blev jag bjuden. Tack fina Petra. 
Vi hann med att fika oxå, njomnjomnjom. 

Gick sen till Thessan på hälsohuset och fyllde på fransarna, till julen.

Sen hämtade jag Viktor och vi åkte till dagis för att kolla på Lucia. Sååå söta.
Sötast av alla såklart. Mammas ❤️

Hem, strömlöst BIGTIME. Höll på sjukt länge med proppar å skit, bestämde mig sen för att ringa våra elsnubbar/snubbe. Han var här på ngr minuter. Sen funkade hela huset utom garaget, igen. He Will be back. Tyvärr, la utebelysningen av efter 10 min. 

Borde börja slå in klappar OCH shoppa klart. Men heeeeey det är ju en vecka kvar. Jagärintestressad, nejnejnej inte jag inte. 

Vi hörs//S

2 kommentarer:

Vera sa...

Duktiga Agnes hos tandis trots surtant...
Vilken fullspäckad dag du haft.
Roliga saker ijfs ☺
Sötare Lucia får man ju leta efter ❤
Ha en fin tisdag!
Kram!

Fresia sa...

Jädra surtant! Klart det är ni som bestämmer. Tror säkert hennes ungar haft napp jättelänge. Eller har ett stort trauma från tiden när de slutade.
Det är sånt där som kan sätta spår hos barn.
Duktig var hon iaf.

Önskar så att jag kunde varit med på lucia. Nästa år- högprio!

Pussa