06 januari, 2009

God Soppa!

God I vanliga fall, soppan är från Viktväktarna.
















Idag blev den dock allt för stark, nezeril släng dig i väggen;)
Tre var vi som åt och tillsammans tömde vi nästan 1 1/2 liter mjölk till=)
Hehehe vi satt bara å åt å drack å åt å drack och skrattade åt att alla såg likadana ut.

Anyhoo, jag tänkte att ni skulle få receptet här. För den är faktiskt GOD, så det så;)

Receptboken heter "Krydda din tillvaro"

2 kycklingfileér a 125 g.
4 salladslökar.
1 msk olja.
2 msk grön currypasta. (Mitt GODA råd är att minska den till en tsk, el möjligtvis 1 1/2 tsk ist.)
6 dl Hönsbuljong
2 dl lätt kokosmjölk-
80 g nudlar.
100 g pak choi (kan ersättas med mangold el bladspenat, jag brukar ha bladspenat.)

Skär kyckling i fina bitar, skär salladslöken i skivor. Fräs kyckling och lök i oljan, tillsätt grön currypasta, buljong & kokosmjölk. Bryt ner nudlarna i soppan. Låt puttra 2-3 minuter. Hacka pak Choi grovt, rör ner & låt bli varmt.

Jag har faktiskt gjort matlista för hela denna veckan, det ni=)

Smaklig måltid!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg ut matsedeln så jag får lite inspiration, tack!!
MOLLY

Sabina sa...

Molly:

Hehehehe oki, lite senare då=)

Mamma C sa...

Vad gott det lät och såg ut. Så duktig du är med matlista för hela veckan. Säger som föregående talare. Lägg ut din matlista så man kan norpa lite.
Kram Mamma C

Sabina sa...

MammaC:

=)=)=)OKI då=)
Kramkram

Anonym sa...

Låter jättesmarrig. BLir lite hungrig... Får man säga så kl 20.30trots att man ätit middag? hm...

Men det vara ganska längesen faktiskt..
Trevlig matsedel.
Eg ett ganska bra förslag att lägga ut matsedlar på nätet. Alla som funderar på vad dom ska äta... Va va...
Kanske ngt för dig Sabbe?

Men då hinner du definitivt inte jobba. Hm.
Nej, men ngn annan som är hemma?

Sabina sa...

Mamma:

mmm den är ju jätte god, du har faktiskt ätit den här, ett år bjöd vi på den på viktors födelsedag=)

Mmm ett jätte bra förslag att lägga ut matlistor, Molly brukar faktiskt göra det, men hm, jag är ju inge bra på att göra matlista ju, men jag ska iaf försöka.
Puss å kram