25 maj, 2014

Vårt dygn på Råda

Som ni säkert har förstått, tycker jag att Pappas å Tiinas sommarställe är magiskt. 

Älskar, myset, lugnet och närheten till vattnet. 

Vi har blivit kungligt omhändertagna. Det har badats och åkts en hel del
Moppe.....;) han börjar bli riktigt duktig nu. 

Badtjejen.
Ni ser ju, loveli. 
Den enda som var badkruka var jag. Vill dock påpeka att jag satt ner på bryggan och doppade fötterna OCH då klev V upp, blötte ner bryggan så att det rann rakt på mig. Såg ut som jag kissat på mig. 
Hmfr.

Vi har även varit iväg till
Första gången för mig, det fanns MYCKET fint. Fick en ring av Tiina. Love it
Köpte morsdagspresent till mamma och ett par örhängen till mig. Bra jobbat Sabina! 
Vi bestämde oss redan på Edblads att när vi kommer tillbaka korkar vi upp cavan, AND WE DID!!

Skål!! 

Förrätt, GOD!!
Grillat bröd, Avocadoröra och Kalixlöjrom. Need aj say more??

Då barnet (mini) inte åt ngn middag, så fick hon lite yoghurt på trappen ist. Hon älskade det. 
"Å kom mamma vi sitter på trappen och äter yoghurt" Gullis ❤️
Efter det tog jag å Tiina barnet i vagnen och gick en promenix. Tills hon somnade, Under tiden vi gick, åkte Viktor å Morfar ner till sjön och tog ett kvällsdopp!! 
Sen fick hon sova i vagnen medans vi pratade å drack lite mer vin. 

Jag å Agnes fick stora sovrummet, (Där hon sov bra iaf.) så sköna sängar å ändå kan jag inte sova längre än till 02.30 ://

I morse åt vi frukost på altanen. Mysigt.
Sen gick morfar och Agnes iväg en sväng. Kom tillbaka med.....
Sötaste tjejen med finaste blommorna till mamman på morsdag. KÄRLEK ❤️❤️❤️

Plockade i ordning å började packa bilen. Viktor körde lite mer moppe.
Sen ett dopp igen och en sista tävling mot Tiina fram å tillbaka till flotten. :) 
Ett lopp han tog hem med hästlängder ;)) sorry Titti. 

Även Steffe kom ut till Råda, äre morsdag så äre.

Agnes har varit som en liten hjälpmyra, hjälpt morfar att köra grus.
Hjälpt Tiina att tvätta båt. 
OCH tvättat sig själv ;))
För att sedan ta igen sig lite i en solstol, el så var det för att kläderna blev dyngsura och behövde torka.
Sen påbörjade vår färd hemåt igen. Första fem minuterna satt Agnes å sa "Å NEJ vänd bilen, åk tillbaka till morfar å Tiinas laaaaaaand" 

Man kan säga att vi gillar stället. 

Ngr fler bilder på Detaljer som jag gillar på landet.
Inne
Ute

Vid badet, där hon hittade en "muff(ss)la
Å sist men INTE minst, finaste dasset. Där man kan sitta å pilla sig i naveln, uträtta sina behov el bara titta på dom fina detaljerna som Tiina satt upp. 

Väl hemma, sov Agnes ett bra tag, så jag passade på att göra mer müsli som jag dock brände lite, men det går att äta. 
Sen kom mamma/mormor, Mr B, Cita,  Simon och Alva. Vi åt middag och jag gjorde rabarberpaj nr 2 för dagen.
En bra helg som lider mot sitt slut.  

Grattis ALLA mammor på vår dag, men framförallt grattis till mina närmsta mammor. 

7 kommentarer:

CiCCi sa...

Guuuuu vilken underbar helg. Som en minisemester. Förstår Agnes protest och då har jag inte ens varit där, ännu. Ser underbart ut. Och vilken mysig avslutning med mamma och co. Hoppas du kan sova inatt.
Puss på dig, du fantastiska mamma

Anonym sa...

Precis så härligt var det som du beskrev det!!! Att få bada med barnen och att sitta och dricka lite vin och prata på kvällen när lugnet lagt sig! Och att kunna vara ute hela dagen och halva natten, det är magiskt efter en mörk kall vinter!! Hoppas snart på en favorit i repris!! /puss o kram Tiina

Mamma C sa...

Vilken härlig helg ni haft. Men bada är det inte kallt i vattnet. Jag är en badkruka, måste vara över 20 för jag ska doppa mig.
Kram Mamma C

Bagge sa...

Fantastiska bilder !!

Sabina sa...

Alldeles toppen.

Tack Malin.

Kraaaaaam

Fresia sa...

Ett fantastiskt dygn låter det som! Kanon att även Viktor trivs bra där, nu kan ni åka upp på fler trippar i sommar och njuta av tillvaron, härligt.

Pussa

Sabina sa...

Mamma

Eller hur. Perffa.
Pussa