18 mars, 2014

När man försöker bryta en dålig trend

När man känner sig hängig å nere och bara väntar på att det ska bryta ut. Förkyldningen som typ ALLA i familjen haft utom jag. Men inget kommer, jag bara har ont i hv, är irriterad, har liiiite kli i halsen, men inget mer. Kanske ska jag vara gla för det, men känner lite som så här.
BRYT UT EL STICK!!!

Hur som helst igår gjorde jag INGENTING ( liten lögn kom jag på, jag letade faktiskt efter en weekend till Mallis ) ända tills jag i en grisblink, plockade upp all tvätt, gjorde mer müsli och åkte och handlade. 
Nomnominom egen müsli med godaste filen ever, citron/vanilj. 

Såatte förutom att sitta nerbäddad i fåtöljen med hv-v från H-vete så blev det lite jobb iaf. Lagade givetvis mat oxå. Dessutom skjutsade jag Albin till sjukgymnasten, lite tukt och två till möten så ska det nog bli ordning på ryggen.

Samma idag, vaknade trött, hv-v från H-Vete och som ett brev på posten, välkommen "månadssjukan" 
Satan, är jag inte tillräckligt gammal att slippa den skiten snart??? Just sayin.

Skjutsar Abbe å Agnes till skola å dagis, Hepp! Svänger förbi Ica, köper mer vitkål, Hepp!
Åker hem, börjar mitt jobb......;))
Mixar sönder skärskivan. Toppen;) kanske dax för en ny matberedare, tror jag fick denna i present när jag flyttade hemifrån för, ehmmmm äsch varför räkna, när jag flyttade hemifrån PUNKT

Älskar kålpudding och det finns en första gång för allt. 
Idag har jag gjort ett försök iaf. Viktors reaktion när han kände lukten var, "uäks luktar det ägg??" 
Ikväll får vi veta hur det smakar, men dom ser ut så här iaf. 
Hoppas dom ska smaka kålpudding iaf. 
Har dock för mig att de jag har ätit, så har köttfärsen och kålen varit blandad. Men i det här receptet från Ica Buffé, skulle man lägga vitkål i botten köttfärs över och sen vitkål över. Nåja vi får se om det fryses in lite kålpudding el om vi slänger resterna (el allt) och beställer pizza ;D

Har frusit som en galning både igår och idag, så jag tog en lång dusch, fast jag ska på sjukgymnastik alldeles strax. 

Ha en toppen dag och håll gärna en tumme att min hv-v, släpper. En hv-v tablett kanske vore bra.

4 kommentarer:

Bagge sa...

Meeeeeeennnnn,vilken ENERGI fast denna jävla huvudvärk :0(((.Du är helt OTROLIG,älskar dina inlägg men blir liksom glad,man drar på smilet liksom.Hoppas din huvudvärk släpper SNART Sabina.Många KRAMAR Malin

Bagge sa...

PS. Kålpuddingen ser ju UR GOOOD ut mumsfilibabba ..... vill också ha :0).

Mamma C sa...

Tycker dom ser supersmarriga ut. Jag mixade sönder min köksmaskin i veckan också. Fick inte min när jag flyttade hemifrån, men den är väldigt gammal.
Kram Mamma C

Fresia sa...

Jag hann aldrig få smaka på dom men de ser jättegoda ut! Var dom det?

Å kanske lite vila också??

Pussa