29 december, 2013

U got mail

Igår fick jag ett mail, av min mammas kusin. I det mailet en dikt, till mig. 
#rörd#ryser

Du har genomgått någonting stort 
du har upplevt det inte många gjort. 
Tagit dig igenom något otroligt svårt 
och det är nu du ska fokusera väldigt hårt. 
På att läka din kropp och själ, 
så vi andra slipper säga farväl. 
Och istället kan välkomna dig hem helt frisk och återställd igen.

Jag vet att just denna person, har det minst lika jobbigt som jag har det, OM inte värre. Men vet ni, jag har inte förstått det, inte förens nu, för hen är ALLTID så glad och positiv. 

Tack snälla för ditt mail och den fina dikten. 
Ta hand om varandra. 

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken dikt, så fint skrivet.
Kram Mamma C

UllaMona sa...

Fin dikt till Dig.
Jag vill passa på att önska Dig ett Gott Nytt År, ett år som ska bli det bästa för Dig.
Kraaaaam

Bagge sa...

Tjohoooo på dig ....Hoppas du har det bra och myser ordentligt med familjen,Önskar ett Gott Nytt år Sabina,2014 kommer vara ditt år,även det bästa.Kram Malin

Anonym sa...

Den dikten rörde i hjärtat.Ha ett fint nyår Vi ses svärmor

Anonym sa...

Fina ord som gav rysningar. Så klart kom tårarna också!/ kramisar anette

Anonym sa...

Så fin och så sant!!!
/Yvonne

Vera sa...

Fint.
Talar för oss alla tror jag.
Stor varm kram ♡

Anonym sa...

Vacker dikt.
Hoppas du får ett oerhört mycket bättre år 2014 med många fina stunder!
Kram Jennie o

Fresia sa...

Vad fint han har skrivit honey, jättefint! Jag trodde han visste men det gjorde han inte tydligen.
Å sant, du är för det mesta så glad och omtänksam att det ibland känns som overkligt det som hänt detta jobbiga år.

Pussa

Sandra sa...

Fint!

Kram ❤️