12 oktober, 2013

Vet inte vad som hänt

Kanske är det hålet i huvudet som blivit mindre el så är det så här jag skulle ha varit om jag inte hade haft en tumör stor som en knytnäve i huvudet. ;D

Är fortfarande inte 100 bra i förkyldningen men ok. Är alltid sämre på kvällen. Dagarna känns det helt okej! 

Änyhoo

Efter att JAG gjort middag idag, världens godaste middag, med marinerad kyckling och rostade rotfrukter, bea å vitlökssmör. Lite Amarone vin till det. Mmmmm.
Så kom jag att tänka på, att hur gott vore det inte med färskt bröd i morgonbitti??
Såatte jag slängde ihop två limpor till. Dom är i ugnen nu as we speak, men där sköter dom sig själva.

JAG huslig, ÄSCH DÅÅÅ ;P
 Tumör el inte, det skulle ju kunna vara åldern oxå förstås, aoottssccchhh det behöver vi inte prata om;P

(Oss emellan, så funderar jag på att ge Albin en klapp i huvudet. Han mumsar ostbågar och liksom tar en å biterbiterbiter så han låter som en råtta, typ!!!)
Fyyyyy avskyr.

Annars har vi tagit en höstpromenad jag å mannen. Mest för att få lite luft och få Agnes att sova en stund på dagen.
Har alltid trott att jag avskyyyyr hösten, men idag kände jag att jag nog är en höstlover. Iaf när det är så vackert ute och sol. Å när man på kvällen kan lägga en filt över sig och tända alla ljus. Älskart.
Det är nog typ slutet av vintern jag inte gillar, jamen så äre nog. Jag är en höstpööörsooon.
Vi har oxå hunnit med lite hockey såklart. 
Wings-Enköping.
      13-0
Killarna spelade ok, men ingen kul match när det är så stor skillnad. 

Nu ska jag kolla mina limpor, dricka upp mitt vin å luta mig tillbaka i soffan, lägga filten över benen och bara vara.

Puss å kram å nyp i stjärten

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åldern Sabina!!! Kommer Albin till Uppsala nåt? Vill veta om det blir så:)/anette

Sabina sa...

Anette

Nej då INTE åldern, näääänääänäää inte åldern!!
Hör av mig när det är dax. Första mot Ais är i slutet av nov, hemma för oss.
Kraaaaaam el kanske inte, hmmmffr åldern för dig va;P

Vera sa...

Jag tror INTE på åldern, det skulle ju betyda att jag måste bli så där huslig really snaart...... :-)
Hålrummet darling, hålrummet.

Ja, hösten e mysig, men jag gillar ju inte kyla. Fryser lixom oavsett björnfiltar, foliesulor, fårullsvantar och batterivärmda sockor.

Ha en härlig söndag min fina vän!

Mamma C sa...

Visst är det åldern :)
Förstår när du blir lika gammal som jag. Då gör du inte annat en bakar. ;)
Kram Mamma C

Bagge sa...

Fy fasiken vad det är vackert ute,älskar höstens färger speciellt sådana här dagar.Baka ? Hur gör man ? jag skulle behöva lära mig med tanke på gluten "svindyrt" .... men kanske kan beställa från Sabinas Bak,hmmmm det där lät tokigt ha ha ha ha.Krya på dig och njut av dom fina dagarna ♡ // Malin

Sabina sa...

Vera

Du tror inte på åldern för att du snarsnartsnart är där själv.
Mouhahahahahahahahahahaha.
Nä du är ju verkligen en fryslort, meeeeen det har ju jag oxå blivit. Tycker det är fint nu. Det är ju när det regnar hela tiden då det är kallt å jävligt, som jag inte gillar hösten.

Pusssssssss

MammaC

Hahhahahahahahah ja tänk, då har jag inte tid att blogga mer, bara bakabakaå baka;P
Kramkram

Bagge

Det som är lite lustigt, med mig, det är att jag alltid trot att jag avskyr hösten å att jag är höstdeppig, men nä, inte i år.
Åh är du gluten intolerant heter det va?? Jobbigt. Ska kolla lite på det. Kanske kan hitta ngt lätt recept, å prova det, så skriver jag ner det här sen;))
Kraaaaaaaaaam <3

Fresia sa...

Åldern. Eller så har det funnits där hela tiden men inte riktigt "fått plats" förut? Hm...vete sjutton men eftersom du har en ganska händig mamma så tror jag det funnits där iaf :)

Jag älskar också höstens färger, visste du det? De vackraste färgerna på året tycker jag. Om man bara kunde skippa dec till feb. så vore det kanon....

Kan tyvärr inte tända så mkt ljus men vi får mysa ändå.

Pussa

Sabina sa...

Mami

Äsch, ni kan va ålder;)))
Nämen jag gillade ju sånt där förut ju, när jag bodde hemma;)) hehehehe

MEN HALLLLLLLÅÅÅÅ, skippa DECEMBER???? Bästa månaden på året jue. Näääää skippa nov, jan och feb;)))

Nä det kan du förstås inte göra. Kanske några lyktor??

Pussa <3