23 oktober, 2013

Jag skjuter på det

Har börjat på blogginlägg varje dag, börjar, suddar, börjar om, suddar och tar bort.

Mr G åkte till Kina i söndags, det har jag kanske sagt, men så är det iaf. Har fått massor av hjälp denna vecka och mamma har flyttat in, japp å Idag är det redan ons. 

Onsdagar V 5 av 6 veckor (tar cytostatika var 6e V) är blodprovsdag. Me dont lajk.

Känner att det är såå konstigt. 
Har gått till samma "vårdcentral" rätt länge nu. 
Privatägd. 
Vissa av dom som jobbar där är jätte bra å super trevliga.
Vissa mindre trevliga.

Tjejerna som sitter i kassan tex. Dom borde verkligen börja känna igen mig vid det här laget, jag är där minst två gånger i månaden. 
Varje gång tittar en av dom upp, ointresserat och säger "hej, haru bokat tid el" ahmeeeen snälla. Även om det är sjukställelikt, sååå va lite fuckingservicemainded för i H....e.
Titta upp på mig, säg "hej Sabina, så är det dax igen då??" El något personligt iaf.

Idag kände jag att jag liksom ruttnade ur. Där sitter dom, samma procedur som vanligt. Sen har två nya sköterskor börjat. Å jag är svårstucken. Dessutom ogillar jag att bli stucken. Så när det denna gång gjorde förjävlaont så började tårarna rinna. Tänker VARFÖR går jag dit för?? 
Jamen det vet jag väl, för att jag måste, för att jag har frickingjävlaskitcancer. HATART!!

Nu lämnar vi det. 

Efter morgonen från helvetet, så åkte jag ner till jobbet. Arbetstränade lite på eget bevåg. Så trevligt och kul. Satt två timmar med Mona i repan. RaOuLiGt!!
BONUS oxå, då jag fick en skön jobbtröja, yeeeey.

Spontanlunch med Vera å Sandra.

Vidare på utvecklingssamtal för Viktor. För att sen åka hem. Heeeelt slut.

VILADE.

Sen kom svärmor med Agnes. Som tur var hängde svärmor kvar ett tag å underhöll Agnes. Jag har ont i hela kroppen idag efter massage igår.

Agnes hade inte sovit på dagis idag, så hon somnade rätt fort ikväll och har inte tokgnällt iaf.
Vi facetajma med pappan i Kina. Så hon va nöjd.

Nu vill jag ju inte stressa någon ;D meeeeen
Mouhahahahahhahahahahahahahaaaaa

Jag börjar känna av det, julpirret, wiiiiiiiiihhhhiiiii. Lav it!!!

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Skitdåligt (ursäkta språket) av dem att bemöta dig så opersonligt! INGEN ska bemötas så. Antingen man är där för första gången eller för hundrade gången....ett trevligt bemötande hör både till god uppfostran men framför allt till deras jäkla skyldighet som yrkesmänniskor! Morrr!

Skööönt i alla fall att mammsen och svärmor finns där när mr G är på vift i världen!

Stor kram från
Lisbeth

CiCCi sa...

Jag kanske skulle åka dit å ge dom en lektion i att vara trevlig. Annars kanske jag skulle ta jobben för dom i repan. :-) . Sånt bemötande är verkligen inte ok.
Å Jaaaaa, imorgon är det två månader kvar. Å snart dags för advents ljusstakar, pepparkakor å luciasånger. Mmmmm lovely...

Puss

Mon sa...

Men blä för surig personal... Skaffa nytt jobb säger jag bara!

Kram på dig!

Mamma C sa...

Ibland undrar man om inte fel person är satt på fel arbete när det gäller sjukvården. Trevlig och tillmötesgående ska man vara i deras jobb.
Julpirr har jag inte haft någon ännu. Här har man bara sand mellan tårna och ett glas rosé i handen ;)
Men det kommer nog när man är på svensk mark igen.
Kram Mamma C

Fresia sa...

Ja det här var en skitdag men dagen efter var å andra sidan sååå mkt bättre :)

Känner av lite pirr faktiskt, kan inte förstå varför?
Kanske dags med listor nu?

Ha en bra vecka nu honey 💚
Pussa