19 oktober, 2013

En helt vanlig lördag

Det tog tid att bestämma, men tillslut så gjorde vi det. Alla (minus Viktor, som skulle med R till Täby idag) åkte till Östervåla på hockey.
Sådär att åka på morgonen, frost å noll gradigt OCH sommardäck.

Blev en  halvtråkig match, med tokvinst 16-4. 
Albin gjorde  ;) 6 mål å 3 ass. mammaskille?? 
Mouhahahahahahhahahaha 

Hem igen, släppte hockeygrabben vid hallen och åkte vidare till kista. 

Där shoppade vi vinterkläder och skor till Agnes. Lite nya kläder till Agnes, (dock endast för att hon spillde ner sig med vatten och kissade igenom blöjan och jag inte hade extra kläder med mig.)
Nya skor till Albin. En lampa till "datorrummet", Dyrt blev det.

När vi kom hem åkte mannen och handlade, sen tog jag ett välbehövligt bubbelBAD!!
Såååå skönt var det, blev lite varmt vatten så jag blev alldeles yr i huvudet. 

Efter det, så åt vi lite räkor, blev galet mätt, nästan sprängmätt. 

För ca 40 min sen bytte Albin kanal från Mr & Mrs Smith till hockey när det blev paus, längsta pausen ever då vi fortfarande har hockeyn på. Snorunge!!!


2 kommentarer:

Fresia sa...

Hehehe, leva hockey, äta hockey, sova hockey....
Så är livet med ett kommande proffs:)

Låter som en skön dag iaf. Hoppas Viktor hade det bra med R.
Trevligt med nya kläder till Agnes. Kanske en smart grej att glömma ta med kläder då och då?

Ses imorrn
Pussa

Sabina sa...

Hahahahaha yes. Det är så det är för blivande proffs:))

Men visst var det smart?? Ska hända lite oftare;D mouhahahahahahhahahaha

Jaaaaaa vi ses ikväll, ohhh så gott jag ska sova.

Pussa