21 juli, 2013

Börjar ta slut

HeLgEn AlLtSå.
Och jag har såååå ont i kroppen.

Antagligen för att jag har rensat ogräs, med en alldeles nyinköpt superbra, ogräs rensare. Det var NÄSTAN kul, men bara nästan.
Vi tog oxå en kort promenad till lekparken, Agnes, M å jag. 
Jag skulle vara lite cool så där och tänkte att det är klart ungen ska åka rutschkana, snacka om att jag har dåligt samvete nu.

Hon älskade det, FÖRST, och åkte säkert 10-15 gånger, det var kul ända tills foten med gymnastikskor fastnade under rumpan och barnet välte med fart in i den hårda kanten. 
Örat fick sig en känga. 
En liten spricka och det gjorde antagligen förjävlaont :((
Mammas sessa <3
<3 <3 <3

I lördags tvättade M trappen utanför vår sovrumsdörr för att senare måla den, han har även målat sidan vid garaget, duktiga Karl.

Blev oxå en sväng till Väsby C. Presenter, skor till M och ett Linne till mig inhandlades.

Åkte direkt till Fam Öhman för att fira bästaste Vanessa på 1 års dagen. 
Skumpa å gott fika.

Efter kalaset, åkte vi vidare till Sigtuna där vi mötte upp Malin, Nellie och Philip.
Räksmörgås och en Corona, jojagtackarjag ;))
Pappan och Agnes kom fram till att Agnes vill ha en båt. 
ELLER så blev hon övertalad av pappan som väldigt gärna skulle vilja ha en båt ;) (tror på det senaste.) så pass övertalad så att han fick henne att säga "mamma, vill ha båt" jamenellerhurva.

Promenerade ut på bryggorna och tittade på alla fina båtar som ligger i hamn. 
Älskar Sigtuna, det är såååå mysigt där.
Syns inte så mycket men nytt linne på ;)) super härlig färg är de på det.

Det var helgen i kort. 
Skulle vilja lägga ut en video som Abbe spelade in när han tekniktränade, men vet inte hur man gör. Bjuder dock på denna bild. 

Jag frågade varför han såg ut så här??
Å det var för att han skulle spöa grabbarna på NHL Ps3, det var typ pepp el nåt ;) knäppa unge <3 
Sen körde dom tokträning alla tre som var här.
Förresten. Sa jag att jag har ont i kroppen?? ;(( jäkla trädgårdsarbete!!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Inte kul med ont i kroppen heller, men det förstår jag efter din helg! Full rulle ju...

Aj aj, inte kul att ramla i lekparken ju.. Var det idag? Kände du inte bulldoften? Ni skulle kommit in på en fika!

Kram på dej och hoppas du kan få lite skön vila i morgon!

Kram!

Sabina sa...

Sandra

Nä inte kul med kroppen, har faktiskt tagit piller för att det gör så ont nu. Hoppas det släpper lite innanhav ska sova.

Japp det var idag. Rackarns otur. Vi skulle ha slutat efter några gånger MEN ville inte ta striden, så vi lät henne hållas.
Nääää vi kände inte doften, tro mig då hade vi stått givakt där båda (alla) tre;))

Kraaaaaaam å detsamma vännen <3

CiCCi sa...

Eh...sa du det där högt så att Mr grewe hörde. Att du älskar Sigtuna. Då blir det snart både hus å båt i sigtuna.... ;-) . Å då ska jag hälsa på å sitta på er egna brygga å bada fötterna när jag sippar på ett glas bubbel ;-). Tycker det var så trevligt att ni var här i lördags å jag tycker ni verkar ha det så mysigt när ni gör saker ihop. Puss på er finingar <3

Mamma C sa...

Jobbigt att vara mör i kroppen efter trädgårdsgöra. En trevlig och mysig helg har ni haft.
Kram Mamma C

Farmor Agge sa...

Ja jag är allergisk mot trädgårdsarbete.:) Sitter på altanen och fikar el pimplar nåt gott el går en runda och plockar krusbär el vinbär.:)Ha en skön vecka!!:) Kramiz..♥

Tankevågor sa...

Tycker absolut att ni ska skaffa en båt till Ma...Agnes och er!

Tänk vilken söt liten matros hon skulle vara och så kan ni leta er ut i Stockholms skärgård så ska jag vinka in er till vår brygga. :-)

Så det så! Pang!

Kramkram

Sabina sa...

Ciccihjärtat

Både jag å Mr G är rörande överens om att OM vi någonsin ska flytta till Sigtuna, så ska vi ha råd med det hus vi vill ha, på det stället som vi vill och då min älskade vän, är du så välkommen å sitta på våran brygga el i vår båt och dricka skumpa ;D
Det var såååå mysigt att ni kunde ta emot oss, så där dagen efter, taaaack!!
När vi gör saker ihop, blir det oftast bra;))
Pusssssssss <3

MammaC

Mycket trevlig och hellre ont i kroppen av något bra som arbete än av sjukdom;)
Kraaaaaaaaaam

FarmorA

Hehehehe precis så som jag ALLTID brukar göra. Det blev bara så kul med ett nytt redskap som var så enkelt.
Kraaaaaaaaam

Lisbeth

Hahhahahahahahah eller hur. Klart du tycker. OCH skulle vi någonting så skulle vi absolut hälsa på er på ön;)) vilken dröm.
Pang rajt back at U.

Kraaaaamas