25 juni, 2013

Det blir lätt att man jämför

Vi har ju varit på Mallis två gånger förut hela familjen. 
Sen var ju jag där med Viktor i slutet av maj början av juni. 
Å nu är vi alltså på Cypern. 

Här har jag varit tre gånger förut men det var LÄNGE sedan. 
Sist med Vera, då vi fortfarande var unga å schnnnnyggga;)) 

Gillade Cypern galet mycket och jag är nog den som varit drivande till att vi ska åka hit, hole famely liksom.

Nu kan jag inte låta bli att jämföra ställena.

Flygbolag- lika bra båda två. Vill INTE åka så sent igen dock och absolut inte på natten.
Men annars mycket bra båda två. Kanon personal, som såg till att en sådan chicken som jag fick prata med piloterna och kolla kock-piten. 
Dessutom kom dom förbi flera gånger och kollade läget. Kändes BRA!! (Även om jag bävar för hemresan)

Hotell- Åkej, här blir det knepigt. 

När vi åkt med familjen så har båda hotellen varit över förväntan KANON på Mallis. 

Hotellet på Mallis som jag och Viktor bodde på, var okej, men inte mer. 
Skulle  inte bo där igen. 

Men det beror inte på just det hotellet, nej utan det beror på hotellet mitt emot,  som hade någon pappergojafarm på sitt område, som skrek och lät dagar och nätter  igenom, dessutom sophämtning när som helst på dygnet, såatte att få sova där, gick fetbort!!

Här på Cypern helt ok. Lite si å så med fungerandet på ex micro och vi bor på Tok FÖR LÅNGT I FRÅN POOLOMRÅDET, faktiskt inte ok. 

Säkert vårt eget fel dock som bokade sent, men så här vill vi inte bo igen. Dock är det ren, ljust och fräscht!!

Poolerna är kanonfina här. Det finns mycket solstolar, dock är vi ute för sent VARJE DAG oxå vårt eget fel. 

Det gör inte så mycket då vi ändå inte kan ligga och sola med Agnes. Hon är inte direkt i "liggaåsolaåldern"

Poolerna på Mallis var oxå bra. Alldeles för kalla på sista resan om man inte var i spaat men annars fina å fräscha!!

Maten, tjaaaaa lite samma samma. 

Glad att vi INTE valde all inklusive denna gång. 
Tyvärr finns det inte så många restauranger som skriker kom hiiiiiit å ät heller. 
Det finns folk som skriker kom hiiiiiit å ät, men fast näääääeeee. 

Vi gillar La Tasca, men sju dagar??

Nä maten vinner Mallis, helt klart. Så gott som vi åt senast var helt crazy, tapas på längden å bredden;))

Såatte, om någon fortfarande läser;)) 

så kommer vi nu till stränderna. 

MALLIS VINNER alla dagar i veckan. VARFÖR?? Jo för där var det rent, fräscht och långgrunt!!

Mycket besviken på stränderna som vi varit på här. 

Vi möts av fimpar och plåster, papper och plast. 
Så tråkigt på det fina vattnet som Cypern är känt för. 

Det turkosblåa klara vatten som man bara vill ligga å flyta i. Nu ville jag inte ens gå i trots att det var varmt, tråkiga turisterna som förstör!!

Lät dock barnet doppa fötterna första dagen med mig.


Nu låter jag säkert lite lagom BitterFi..ig, men nääää då. 

Vi har det trevligt å värmen är brutal faktiskt. (Kanske lite för varmt för Agnes) men jag själv älskar värmen. 

Värmen vinner Cypern alla dagar i veckan och man är inte ens orolig för att det inte ska vara sol när man vaknar. Vilket man faktiskt är på Mallis.

Lite bilder här ifrån då;))


Lite fika första dagen, väry najs!


Egentid, lovely!!


Matdax för Agnes å mamman ser väldigt glad ut. Kanske för att hon är glad ELLER FÖR 

Att hon drack en öl till lunchen, mouhahahahahahhahahaha.

På kvällen spelade boysen minigolf.



Lite mörkt, men det gick inte att ta med blixt, då blev det suddigt.

Idag är grabbarna på waterworld och jag å Agnes roar oss själva. Tänkte inte på att ha mat hemma till mig, så det har blivit kaffe och mariekex, osmart av oss (läs mig, men skyll gärna på ngn annan).

Bara för att vi var själva idag, så tog vi oss tid att kolla in miniland, där fanns det bilspel, TUR att det är låååååångtkvar tills lillmonstret ska börja övningsköra, TUR........ Just saying.;)

Lite dåligt med Lollo och Bernie här, dom syns inte så ofta, el så är vi inte på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

Hinner sola ca 30 min - 1 timme per dag max, å det är när barnet sover middag. Blir ingen bränna här inte;)) men å andra sidan ska ju jag kanske vara lite extra försiktig, särskilt nu.

Glömde kritorna framme i solen på altanen igår. BIG mistake, just saying!!


Japp det var allt från Cypern so far. Kan bli mer jämförelser later on (OM ni har tur).

Vill bara säga att tur att smaken är som baken när det gäller turistmål, hur skulle alla ställen annars gå runt??

See yha!

11 kommentarer:

Lillemor sa...

Även om allt inte är till belåtenhet så är jag avundsjuk på dig när jag sitter på kontorsstolen i hettan inomhus. Men man får ändå njuta av varma kvällar och mygg. Kram

Marianne sa...

Har ni varit på Christoffers lilla restaurang som ligger bakom Spa-delen. Där åt vi en himmelskt god gryta förra gången. Kommer inte ihåg vad den heter just nu men det börjar på Tt och dom brukar ha skyltar utanför.
Nu sist var vi bara där och åt omelett till lunch.
Ett år när det var skitigt på stranden kommenterade vi det i utvärderingen och då upplevde vi att det var renare åren efter.
Kram

Camilla sa...

Så djäkla trist att det ska skitas ner så förbenat på stränderna!! har aldrig varit på cypern dock men på många olika greköar och tack & lov har det varit mkt rent och snyggt (med undantag av Zakhynots men det var ju bara brittiska snorungar där också...)
Ha en fortsatt UNDERBAR semster du fina.
Kraaaaaaaaaaaam

Mamma C sa...

Har inte varit på Cypern någon gång. Men på Mallis har jag varit många gånger och det gillade jag. Men nu är jag frälst av Canaria varje vinter och lite Spanien på sommaren. Men tack för din lista på bra och dåligt.
Ha det så gott i solen.
Kram Mamma C

CiCCi sa...

Å vilket fantastiskt härligt inlägg. Skrattar här i dängen så jag nästan väcker han som snarkar. Å jag orkade läsa hela ;-). Ni ser ut att ha det rätt gött ändå. Njut sista dagarna nu så hörs vi snart. Hälsa la familia. Kraaaaam å puss

Anonym sa...

Jag har också läst hela!! :D Har bara varit på Cypern som ung och schnyyygg... men då var farmor och mamma med... de var jättepinsamma! Eller var det jag som var i en känslig ålder kanske. Höll på att bli bortgift med hotellägaren... iuuu! Skönt med värme! Vi ses! /JennyS

Mon sa...

Kul med lite jämförelser.. Vi var ju inne på samma hotell som ni nu men blev ju Turkiet istället (7000kr billigare MED all inclusive på bara det turkiska hotellet)...
Hoppas ni njutit ändå även med äckliga fimpar i vattnet!
Kram

Anonym sa...

Cypern varmt o gott. Synd att dom förstör:@
Annars verkar ni har det nice
Fortsätt med det ;-)
Kram Yvonne

Vera sa...

Ahmen.... vi är ju fortfarande unga å schhhhhnyyygggaaaa jue! :-) Gaaaaryyyyy!
Hoppas ni haft det skönt på semestern och att du inte fick in nån fimp i munnen när du crawla i vågorna. Uääääck! Slarviga människor!
Saknat er!

Anonym sa...

Trevligt med en jämförelse så här. Utifrån det du skrev skulle jag nog välja Mallis nästa gång eller iaf före Cypern.

Härligt ändå att veckan gått utan missöden eller sjukdom ( var min största oro).

Så skönt att ni är hemma nu!!

Pussa

Sabina sa...

Kraaaaaaaaaaaam allihopa <3