17 april, 2013

3 riktiga skitnätter och 3 mycket trevlig dagar

Jag är galet trött, på riktigt, shit alltså. Förstår inte varför MEN jag somnar mellan halv tio och tio, sen vaknar jag ca halv ett å ett OCH SEN KAN JAG INTE SOVA MER SATAN!!!

Läkaren har sagt att jag ska ta sovtablett, då hjärnan behöver sin sömn på natten, särskilt min hjärna.
Inatt har jag haft ont i magen igen, känns som magkatarr. Det skulle ju kunna vara pga av operationen el så är det för att jag fått börja med kortison IGEN!!

Vill dock helst inte ta sovtabletter då jag är extremt antitabletter. Man vill ju inte bli beroende av något och jag är ju trött, så varför sover jag inte?!?

Anyhoo

I måndags så hämtades jag upp av bästa Evelinan och finaste Inez. Vi åkte hem till dom och jag blev bjuden på lunch, en super god lunch. Tiden gick alldeles för fort och vi började prata om 58 olika saker utan att avsluta något;)) hahahaha, måste ses snart igen så vi får reda ut allt.
Sen fick jag skjuts hem igen och hann vila lite innan Agnes kom hem från dagis.

I tisdags hämtades jag upp av bästa nageltjejen Anneli, se länk till hennes blogg i min länklista. Min naglar gjordes fina och sen åt vi lunch på Harrys här i Märsta. Så mycket trevligare och godare än Olearys, just saying.
Blev sen hem skjutsad och vilade lite grann.

Mats var sjuk å hemma denna dag. Feber å skit.

Idag onsdag vaknade jag tröttare än tröttast då jag verkligen inte sovit (hmm hur kunde jag då vakna??)
Hämtades kl 10.00 av 9an, bästaste 9an. Vi åkte till Uppsala för att äta lunch. Saluhallen i Uppsala, MYCKET BRA OCH GOTT. Inget snack om saken med halv portion, gillart!!
Pratade, pratade å pratade typ lika som med Evelina, så vi måste oxå ses snart igen så vi får reda ut allt vi började på ;))

Onsdagen är bästa dagen på veckan att komma hem på, då har StädAnna varit här å hemmet är rent å fint i några timmar iaf;))

Mycket trevliga dagar. Men oj så trött jag är nu.

I morgon är inget planerat så då blir det vila hela dagen, ska oxå bli skönt!!

Lite bilder från veckan.



9 kommentarer:

Bagge sa...

Hej Sabina
Saluhallen kan man gå ofta på .
Har varit där en del & aldrig missnöjd.
Hoppas du blir piggare snart & att värmen &
Sommaren kommer snart // kram från en gammal
Skolkamrat från Uppsala .

Sabina sa...

Hej Malin!!
Japp älskar saluhallens pasta, mums;))
Bor du i Uppsala??
Tack tack tack. Jaaaa mer värme åt folket!!
Kramkram

Anonym sa...

Vilka härliga dagar:) Inte kul att inte kunna sova. Tips, en bekant till mig hon åt sovapiller i 10 dagar. Syftet var att bryta mönstret. Som jag vet sover hon idag gott utan piller. Värt att prova kanske./kram anette

Sabina sa...

Men eller hur Anette;))
Ja jag har funderat på det så jag tänker ta några dagar i rad iaf, start idag;)
Kraaaaaaam

Fresia sa...

Trots att allt du skriver låter jättetrevligt så tror jag också det vore bra med en vilodag! Så, klokt beslut.
Dessutom är det ett skitväder. Kanske titta på en bra film och äta godis:)

Pussa

Bagge sa...

Hej Sabina
japp bor kvar i Uppsala sedan studenten,Dottern tar studenten
nu den 5.e Juni & sonen slutar 8:an
HJÄÄÄÄÄÄLP va tar tiden vägen?Lever fortfarande med Joakim 24 år i år " Oooops " bor i villa sedan 6mån tillbaka i Norby.Umgås fortfarande med Gunnarsson,Mor & far + syster med familj bor ju i Sigtuna så jag springer där rätt ofta.//Kul att du har en blogg & du skriver fantastiskt roligt & du har humorn kvar trots eländet :0(.
Tänker på dig Ofta Kram Baggen

Camilla sa...

Men ta det nu LUGNT männska! Stanna hemma och vila några dagar, du är ute och ränner för mycket, tänk på allt ditt lilla huvud, magen, ja hela kroppen har varit med om de sensaste månaderna.
Vila vila vila gosevila nu fina, va RÄDD om dig,
Kraaaaaaaaaaaam

Vera sa...

Låter som härliga dagar! Men jobbigt med sömnen.
Hoppas du får vila upp dig idag så du kan ta igen lite förlorad sömn.
Kul att Harrys kändes bra. Låter lovande :-)
Kram på dig!

Sabina sa...

Mamma

Rätt skönt faktiskt. En promenad i regnvädret, varm soppa å sen en dusch är det jag gjort idag;) alldeles lagom.
Pussa

Malin

Roligt att du har hittat hit.
Shit, dottern tar studenten, wow. Hur kan du ha så stora barn när vi fortfarande är såååå unga;))???
Kul att du hänger med Gunnarsson, jag hänger med Mansen;))
Tack för infon, roligt att ha lite koll, även om man inte har så mycket koll.
Kraaaaaaam på dig

Camilla

Absiiiiiilllluuuuuuuttt, jag ska ta det lugnt idag och i morgon. Har dock tagit en lång långsam promenad idag, det var skämt, nu mer vila;))
Detsamma, var rädd om dig.

Kraaaaaaaaam

Vera

Ja de är bra med vila:) men såååå tråkigt. Idag känns det dock helt rätt med tanke på vädret. Gick förbi salongen förut, men såg dig inte så ville inte störa.
Ja då Harry kändes ok.
Kraaaaaamis