26 mars, 2013

Allt möjligt konstigt osammanhängande inlägg

Det har varit lågt sedan i lördags, då jag fick tuss efter tuss av hår i handen. Jag har dessutom varit galet förkyld, and still am, men mår lite bättre idag.

Igår firade vi Albins födelsedag, mycket trevligt som vanligt. Har världens bästa familj <3 och världens bästaste vänner. Aj lav jo all. Tack för att ni orkar peppa mig när jag är så sjuktnere, jag bara hoppas ni står ut ett tag till.

Fick världens finaste sms av Cicci i söndags efter att hon läst min blogg.

"Ååå vännen. Jag älskar dig, med el utan hår, med el utan jävla cancer, med el utan skratt, med el utan tårar..... Älskade vännen, snart sitter vi i solen med ett glas bubbel och har det bra. Snart. Lovar. Du är bäst. Kom ihåg det. Puss "

Behöver inte säga att tårarna sprutade va??
Det är min vän det, som vet vad jag behöver höra och när. Lav jo Cicci.

Anyhoo

Idag åkte jag som vanligt till ks tidigt, min "strålningskompis" (en farbror från Kungsängen) satt som vanligt och väntade, han måste dricka, kissa och vänta 45 min innan han kan göra sin strålning. Han är så trevlig och snart (tisdag) är han färdig strålad, lyllos, kommer sakna våra små pratstunder, men glad att han är klar å slipper detta.

Han lät mig gå före honom idag, då jag kände att jag hade lite bråttom hem eftersom Albin va hemma å sjuk, snälla han.

Taxiresan hem gick bra halleluja ;)) satte mig i fram för första gången och gubben som körde var heltrevlig, sånt gillas.

Väl hemma blev det en kort vila (läs, satt i fåtöljen och tittade på tv).

Kl 11, kom 9an och hämtade mig, och skjutsade oss till Sigtuna. Där bjöd jag henne på lunch. Det är nämligen 9ans födelsedag idag, och förra året införde vi en tradition att den som fyller år blir bjuden på lunch av den andra. Bättre än presenter.

Gick lite på Storagatan, hittade lite små saker som jag känner mig helnöjd med, hem pimpa köket lite å NU bör jag lägga mig och vila lite innan Agnes kommer hem från dagis, är galet trött efter sömnlös natt.

Ikväll går vi över till 9an och äter smörgåstårta jag å Agnes.







5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt säker på att alla står ut med dig. Ditt sms från Cicci vill jag bara säga, vilken underbar vän:) Härligt med lite kalas igår och idag. Skönt du fick en trevlig hemresa:)/anette kram

CiCCi sa...

Men finaste. Nu kom mina tårar. ;-) Var ju inte meningen att få dig att gråta jue ;-)Men jag menade varenda ord.
Vilka fina grejer du hittade. Avis. Å vilken braig deal ni har, du å 9an. Lite tid för er själva det var ni värda. Å smörgåstårta lät inte dumt alls. Hoppas du orkade och att det smakade bra.

Puss på dig vännen

Mamma C sa...

Toppen att ha så fina vänner. Dom kan verkligen behövas i dom jobbigaste stunder som kommer och går.
Kram Mamma C

Anonym sa...

ja har en fråga?
köpte du "kycklingtallriken" som Pimp till köket eller var det lunchen? :)
(något förvirrad av vad som är vad)

Fresia sa...

Härligt ändå honey att du hade en så pass bra dag denna dag med tanke på kommande dagar....

Pussa