22 december, 2008

Soft dag.

Med tanke på att det är dan före dan före dopparedan så är det verkligen en riktig softdag idag.

Har inte ens varit utanför dörren. Får säkert massor att göra i morgon bara för det, men det känns som det kvittar.

Kollat film med kidzen, fikat med grannen å varit barnvakt åt FastersSötastebebis är det som stått på agendan idag. Otroligt trevligt å mysigt så där som det ska vara för Jul. (Hör du det nu Mamma, jag tar det LUGNT!!)

Det gick jätte bra med Alva, hon var med oss i 4 timmar. Jag ska dock inte sticka under stol med att jag är rätt slut nu. Det tog särskilt på krafterna då hon blev så otroligt ledsen å skrek å skrek tills mitt hjärta höll på att brista för att sen somna som en stock efteråt, tror visst sessan var lite trött.
Men som sagt det var helt underbart att få träffa henne så länge, nu är det ju inte alls långt kvar till nästa gång=) som är JULAFTON.

Alva hittade dom självlysandepaketen under granen, JÄTTE KUL!
















Jag är inte busig, jag är bara SÖT=)





















Dax för gröt. StorKusin Viktor är med å Alva ser klubban.
Ge mig klubban NU säger blicken=)
















MAT!! (är mums)
















Sen snor Alva ett paket från under granen.
















(Kolla blicken....)
Hehee det är ingen som ser mig blicken=)
















Måste ju sätta in en bild på busAlbin oxå som blekte sitt hår igår=)
















Som sagt dagen har varit bra, nu ligger killarna, Alva har gått hem och jag skall sätta mig i soffan för att fortsätta softa;)

How ever så är det ju jullåt nr 22 idag så, here it goes.........
Jingle Bell Rock - Hilary Duff

Stressa INTE vänner, Julen kommer ändå!! (har jag hört någonstans)
Tjingeling//S

8 kommentarer:

Hanna sa...

Nu är jag inte din mamma men det är BRA att du tar det lugnt! :)

Anonym sa...

Vilken härlig dag du haft med alla barnen. Bra du tar det lugnt, det blir jul. Jag har haft en göra dag. Varit i stan, lagat nästan all julmat, jobbar ju julafton. Imorgon ska min mor komma upp och äte middag med familjen, vill ju då inte stå och laga mat hela kvällen./Kram anette

CiCCi sa...

Så mysigt. Känner mig inte heller speciellt stressad. Idag har vi pyntat och imorgon blir det lite bakning och jag känner mig lugn. Så här borde man ha det inför jul varje år. Snygg färg på Albin och söt som socker den där lilla Alva.

Anonym sa...

Trillian
du kan få vara stand-in mamma.. Det låter som att du har idel sunda åsikter.

Bra honey, jag är glad, du har tagit det lugnt. Och samma blir det imorrn.

Fantastiskt trevliga bilder på alla underbara barnbarn. Mina barnbarn. Ljuvligt.

Vi hörs imorrn.

pussar

Anonym sa...

Hoppas att du tar det lugnt och myser idag med! Det är väl sånt julen handlar om egentligen, inte stress...
Själv ska jag nu lägga mig i soffan och läsa en bok!
MOLLY

Sabina sa...

Trillan:

Hehehe mmm visst är det.

Anette:

Mycket härlig=)
Men du ska ju oxå ta det lugnt ju, inte bra att stressa med din magkatarr.
Trevligt att få besök av mor, kanske skulle hon komma på julafton oxå hörde jag, om vädret tillåter men det ser ju inte ut att vara någon fara just nu:)
Kraaaaaaaaaaaam

Cicci:

Jätte mysigt, vänta bara tills du blir moster=)
Hahah ja jag har varit stressad idag men tror att det är när jag är ute bland allt folk=)
Nu här hemma är jag långt i från klar men ändå inte stressad=)
Visst blev det bra på A, han passar faktisk bra i det oxå.
Men visst är hon=) lovely.
Kraaaaaaaaam

Mamma:

Schysst att dela med dig av mammarollen=)
Hm nu har det ju inte varit så lugnt men det känns bättre nu faktiskt. SÅ don´t worry, det är lugnt=)
Visst är det fina bilder på fina barnbarn=)
Pusspuss

Molly:

Men det var duktig av dig, läsa en bok så här dagen före=)
Jag har det rätt så lugnt, var lite stressad i morse men det känns bättre nu.

Anonym sa...

Honey
Att dela med sig av mammarollen var högst temporärt.
Den är i allra högsta grad MIN..
För alltid. Evigt. Livslångt.

Men det kändes bra att ngn annan än jag också sa åt dig att ta det lugnt.

Och du vet ju, livet är kort.

Så, du e´min dotter. Alltid.

Love you

Sabina sa...

Mamma:

Not to worry you.
Jag vet=)
Love you tooo.
Ses i morgon.
Puss puss