28 november, 2008

Nu är det jul igen...

Ja snart iaf. Blev så sugen på lite ny färg här på bloggen. Fick inspiration från Minimi & Hanna, klart det ska vara rött NU=)

Idag skulle jag ha fortsatt min otroligt intressanta kurs om Hjärnan, tyvärr så känner sig Viktor inte kry, och som den mamma jag är så får han självklart vara hemma.

Jag hade hur som helst en riktigt trevlig kväll igår, god mat, trevligt sällskap och kanonmusik, kunde knappast blivit bättre! (Ja det skulle ju ev vara med lite vin i kroppen å utan att känna stressen över att Pappa måste få komma hem å sova då.)

Det har säkert inte undgått någon att första advent är på SÖNDAG, så snart snart får även jag ställa upp alla mina ljusstakar och sätta upp stjärnorna, ska bli sååå mysigt.

Imorgon har vi Julpyssel hos min mosterCita, ska oxå bli Såååå trevligt.

Även på Söndag så blir det pyssel men hemma hos Tiina Å Pappa, även det ska bli såååå härligt=)

NU får man väl börja lyssna på julmusik oxå va Mamsen??
(För jag har ju absolut inte "tjuvlyssnat" innan. Å skulle det vara så att någon av barnen säger att jag har det så LJUGER dom. Jaah *nicka*)
From Söndag så ska jag försöka sätta in en jullåt om dagen här på bloggen, hehehe vi får väl se hur länge jag håller det.

Nä nu ska jag titta på film med Viktor.

Tjingeling//S

21 kommentarer:

Gävstedt´s sa...

Visst, vi tror dig (att du inte har lyssnat på julmusik) NOT!!!!
Jag och J är hemma idag oxå, så idag blir det bak med lussebullar och julmusik! Jättemysigt, tyvärr är snön nästan borta.
Vi har t.o.m. gjort klart julkorten, inget avancerat, och J´s inbjudningar till hennes kalas, allt för att pyssla med henne, hon tycker inte att det är roligt längre att vara hemma.
Nej, nu är det dags att baka ut bullarna.
Krya på Viktor och som sagt ha en mysig pysselhelg!.

♥ Pernill@ sa...

Jag tror på dig !!!
För jag har ju inte heller gjort någonting alls i den vägen..
Ingen julmusik - inga julgrejer - ingenting-
Fy vad jag ljuger bra....

Jag tycker att det är riktigt dåligt av dig att inte komma *ler*
Du gillar ju att köra bil...

Sabina sa...

carina:

WhAt?!?! Nu fattar jag inte, klart jag INTE har=)
Ååå så trevligt det låter, med julbak och julmusik, inte så kul att hon är sjuk dock.
Oj då, ja just det dom där julkorten jaa. Måste man skicka julkort varje år???
Tack det ska vi ha om han mår braisch i morgon så.
Kramkram

Pernill@:

Taaaaack visste väl att någon skulle tro mig;)
Hahahaha ja men visst är det, jag borde ju faktiskt komma ju=(

Kottemor sa...

Här smygjular vi, får besök i helgen och kan ju inte pyssla då så här hänger stjärnorna i fönstret och julmusiken skrålar högt:)

Så fint du har på sidan förresten, juligt överallt, klart du får börja hemma också!:)

Massvis med kramar och trevlig helg!

Tankevågor sa...

JÄTTEFINT med rött och juligt här på bloggen!
Nu ska det bli mysigt att sätta igång med advent och allt vad det innebär. Här ska göras pepparkaksdeg i kväll. Lussebullar och julmusik....NU är vi igång eller hur Sabina! GO for it girl!

* I * LOVE * CHRISTMAS *

KRAMAR till dig

Anonym sa...

Jag tror inte dina barn ljuger !!!!
Mysigt med pysseldagar. Om jag nu hade varit bra på datorer skulle du få se mian alster från pysselkvällen. Hoppas V kryar på sig. Ha det bra./kram anette

Hanna sa...

Ja, på söndag är det första advent! Jag försökte sätta upp min utomhusslinga nyss men jag e för kort! Fan fan fan! Det fattas 7 cm!

Jag får väl försöka fixa inomhus då...

Kramen!

Hanna sa...

Just det, du är utmanad också!

CiCCi sa...

Kul att du hade kul igår. Glömde fråga om det när vi pratade. Jätte fint du har fått det på din sida. Gillar färgen väldigt mycket och jag vet att E kommer att gilla den. Han är ju en röd kille. Å det är klart att du får lyssna på julmusik nu. Helt klart. Ha det så bra nu. Kramis

Mamma C sa...

Kommer ihåg pysslet med barnen när dom var små. Både ris och ros faktiskt men mest ros var det nog. jag ska köpa 24 små klappar i morgon till barnbarnets klapp kalender. Ena dottern och jag ska göra stan i morgon det ska bli jätte skoj.
Kram mamma C

Anonym sa...

WOW!!!!! nu fick man lite julinspiration..... nu banne mig ska stakarna upp!!!!! synd bara att vi bygger om hela nedervåningen, så det blir inte så mycket i år med gardiner och sånt i köket! Kan du smuggla in mig på höstmötet nästa år???? kram! Petra

Det Mörka Hotet sa...

Vi skall adventpynta här hos oss i dag men inte som förra året då nästan alla julsaker också åkte fram - en månad innan jul!

Hoppas ni får det trevligt med pysslandet i dag: kram!

Anonym sa...

Fantastiskt fin färg, man blir såååå julinspirerad. Jättefint.

Och man får INTE lyssna på julmusik förrän idag på sin höjd. Och det har du väl inte gjort eller??

vi ses snart, till julmusik och glögg..

Love you
mams

Sabina sa...

Kottemor:

Låter ju underbart att få fram allt redan igår, själv har vi som sagt städ och pysseldag idag så det får bli ikväll eller i morgonbitti=)
Tack tycker själv det blev lite juligt=)
Kraaaaaaamar i massor.


Londongirl:

Hahahaha jajjemen nu j...ar=)
Tack jul= rött va=)
´Kan tänka mig det blir hur fint som helst hemma hos dig=)
Kraaaaaaaaam vännen.

Anette:

Ja det var synd, men om du har bilderna på datan kan du ju maila mig så får jag se dom ändå=)
Mycket mysigt med pyssel, kanske julkänslan infinner sig lite mer då=)
KLART mina barn ljuger=) Gör inte alla det.
Kraaaaaaaaaaaam

trillan:

Ja du kort är jobbigt om man vill högt upp=) Jag vet å då är jag ändå någon cm längre än dig=)
Hoppas det blev finfint inne iaf, be fin långa bror komma å hjälpa dig.
Puss

Cicci:

Jo då, det var trevligt=)
Japp rött it is, men just det han är ju en röd kille.
Du jag förstår det känns hemskt att höra honom vara ledsen i telefonen, mitt hjärta får sönder när jag hör sånt. Men som jag sa igår det som inte dödar en stärker en.
Puss på dig snäckan

MammaC:

Ja det har verkligen varit så, men nu börjar dom bli så pass stora så det går ganska bra, sen är vi så många så alltid är det någon som orkar ta tag i det om det spårar ur.
Ååå ja vet hur det är att hitta 24 saker till adventskalendern, JÄTTE jobbigt men ack så kul när dom blir glada.
Kraaaaaaaam

Petra:

Hahahaha ja du rött = jul som sagt=)
Klart jag kan försöka få in dig på höst mötet, men jag hörde en liten fågel viska att det ev är i Göteborg nästa år så vi får väl se om vi får gå då=)
Kraaaaaaaaam

Samuel:

Hehehe om barnen får bestämma så skulle julpyntet komma fram i juli här=) MEN nu får dom ju inte det så antagligen kommer stjärnona fram i morgon bitti.
Hoppas det blir finfint hos er.
Kram

Mamma:

EhmvahettereNäääääääääääääejagskullealdrigju!!
(Håller två fingrar i kros bakom ryggen.)
Mmm vi ses snart.
Puss

Anonym sa...

Här har jag fuskat varesig jag vill eller inte. Det spelas julsånger på radion som bara den. Jag har således inget val ju. För stänga av går ju inte!

Trevlig 1:a advent. :)

UllaMona sa...

Så juligt och fint Du har på bloggen...julstädat ser jag.

Kram

Sabina sa...

Myra:

Nä absolut inte, så kan man ju inte göra mot radion=) Detsamma till dig.

UllaMona:

Jaah jätte städning=)
Kraaam

Sandra sa...

Här var det juligt vill jag lova!
Jag startade med "Absolute Christmas" i dag. Det kändes liksom rätt när man satte upp stakarna...

Mysigt med pyssel!

Du, om du inte har nåt fö dig på torsdag kväll så har vi "genrep" med kören och får ta med oss vänner som får komma och lyssna och även vara med och provsjunga. Så om du känner dig manad så är det bara att hänga med!

*kram*

Sabina sa...

Sandra:

Men du det låter ju fantastiskt roligt, ska kolla med han som sällan är hemma om det är möjligt för mig att komma iväg, det vore kanon kul.
Kraaaaaaaaaaaam

MissyElliot sa...

Det bidde ju toppen med rött så här i decembertider...(ja, från imorgon då rå...)
*fnissar*

Sabina sa...

MissyElliot:

Hahahah japp från och med IDAG är det heeeelt ok.
Kraaaaaaaaam